کد خبر: ۲۴۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

۲۸ کشته بر اثر جاری شدن سیل در افغانستان

فقیرخان جوزجانی، فرمانده پلیس ولایت جوزجان در شمال افغانستان اعلام کرد که به دلیل جاری شدن سیل در این ولایت دست کم ۲۸ نفر کشته و ده‌ها خانه ویران شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آقای جوزجانی افزود که قربانیان این واقعه زنان، مردان و کودکان بوده‌اند. این مقام محلی تاکید کرد که در زمان جاری شدن سیل بسیاری از مردم محل در خواب بودند و احتمال دارد که تلفات بیشتر از این باشد.
 
فرمانده پلیس جوزجان گفته است که طوفان شدید و بارش سنگین باران از ساعت ۸ دیشب آغاز شد و تا ۴ صبح امروز ادامه داشت و علاوه بر تلفات جانی، خسارات وسیعی هم برجای گذاشته است.
 
فقیرخان جوزجانی گفت که بیشترین خسارات جانی و مالی به ساکنان دو ولسوالی قوش تپه و درز آب این ولایت وارد شده و در ولسوالی خواجه دو کوه نیز مردم پنج روستا در محاصره سیل قرار دارند.
 
او گفت که جریان این واقعه را با محمدکریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور و رئیس کمیته ملی اضطراری افغانستان در میان گذاشته وخواستار ارسال کمک هوایی برای نجات افراد گرفتار در سیلاب شده است.
 
به گفته فرمانده پلیس جوزجان تاکنون نهادهای امداد رسان به منطقه نرسیده اند و سیل زدگان در وضعیت بدی قرار دارند.
 
افغانستان یکی از کشورهای مستعد برای وقوع حوادث طبیعی است. زلزله، سیل، رانش زمین، برف‌کوچ (بهمن)، طوفان، زمستانهای سرد، تابستانهای خشک و خشکسالی هر ساله باعث خسارت‌های زیادی در این کشور می‌شود.
 
براساس اعلام نهادهای دولتی افغانستان از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۲ میلادی فقط جاری شدن سیل در حدود ۳۹۶ الی ۵۹۷ میلیون دلار به این کشور صدمه زده‌است.
 
به گزارش خرداد به نقل از بی بی سی، آمار نشان می‌دهد که تنها در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۸۳ مورد حادثه طبیعی در ۱۹۵ ولسوالی این کشور رخ داد که باعث مرگ ۴۷۸ نفر و خسارات مالی گسترده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین