کد خبر: ۲۴۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰

چرا با آمریکا محرمانه مذاکره کردند، اما امروز مخالفند؟

برخی از افراد با افتخار اعلام می کنند که مذاکره با آمریکا در زمان دولت مطلوب آنان صورت گرفته و این افتخار (!) مذاکره با آمریکا، متعلق به آنان است و نه دولت جدید!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هرچند این افتخار کردن آنان به مذاکره با آمریکا برای این افراد که مخالف مذاکره با آمریکا هستند، جای تعجب فراوان دارد، نکته مهم تر آنکه آنان با افتخار بیشتر اعلام می کنند که در دوره قبل بوده که ایران توانسته با آمریکا مذاکره کند؛ آن هم محرمانه! 

نکته اصلی در همین کلمه محرمانه بودن نهفته است. افرادی که امروز به مذاکرات محرمانه خود با آمریکا افتخار می کنند، افرادی هستند که اتفاقا مدعی اند نباید مذاکرات ایران و 1+ 5 محرمانه باشد! آنان مدت هاست تیم هسته ای را در فشار گذارده اند که چرا باید مذاکرات محرمانه برگزار شود، در حالی که اکنون با افتخار از محرمانه بودن مذاکرات، نه با 1+ 5 که با آمریکا سخن می گویند؛ مذاکراتی که افکار عمومی نه زمان و نه مکان آن را می دانست و تازه در حال افشا شدن است؟

بر این اساس، بحث این نیست که محرمانه ماندن یا نماندن مذاکرات مطلوب است یا خیر، بلکه بحث اصلی این است که اگر محرمانه ماندن مذاکرات، آن هم با آمریکا، آن هم در یک کشور سومی، خوب و افتخار است، چرا و چگونه توافق ژنو که زمان و مکان آن معلوم است و حاصل آن هم مشخص و مکتوب؛ به باور این عده مشکل زا شده است؟!

این عده که می گویند در آن دیدار محرمانه، آمریکا کتبا غنی سازی اورانیوم ایران را پذیرفته، چرا مدرکی دال بر درستی ادعاهای محرمانه خود نمی آورند؟ چرا نوری بر تاریکخانه مدارک محرمانه خود برای مردم نمی اندازند، تا افکار عمومی بدانند آمریکایی ها چه را پذیرفته اند و در قبال آنچه خواسته اند؟ 

اگر هم محرمانه بودن افتخار است و مطلوب، چرا این عده این همه تیم مذاکره کننده کنونی را تحت فشار می گذارند و می خواهند اسرار مگویی را به آنان بگوید که خود به محرمانه بودن آن و دور زدن افکار عمومی افتخار می کنند؟ 

یک روزنامه خارجی در زمان های نه چندان دور می نویسد: این رویه رجال ایران است که اگر خودشان موفق نشدند، می کوشند که عقیده و ایده ای که خود نیز طرفدارش بودند، شکست خورده و مدفون شود، گویی این رجال هنوز هم در ایران هستند!

منبع: تابناک

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین