کد خبر: ۲۴۲۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷

پیام رییس دانشگاه آزاد به مناسبت روز معلم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم پیام تبریکی خطاب به استادان، اعضای هیئت علمی و معلمان کشور صادر کرد .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، در متن پیام رییس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

از پدر گر قالب جان یافتیم از معلم جان روشن یافتیم

دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروزشهادت اندیشمند گرانسنگ، فیلسوف ژرف اندیش و معمارفکری انقلاب اسلامی، آیت الله مرتضی مطهری در یادها جاودانه و گرامی باد!

این روزکه به شایستگی (روزمعلم) نام گرفته است، بر تمامی آموزگاران، استادان و رهپویان طریق دانش، فرهنگ وخرد مبارک باد!

زایش تمدن ها در تاریخ بشری همواره وامدار تلاش آمیخته با عشق معلمان وعالمان بوده است که مسیرتعالی و پیشرفت را برای جویندگان دانش و تشنگان معرفت هموار کرده اند.

در فرهنگ ایرانی-اسلامی میهن ما، نام معلم و جایگاه والای او،همیشه با قداست، بزرگی و احترام همراه بوده است و معلمی را پیشه أنبیاء خوانده اند.

و امروز نیز، وظیفه اخلاقی و مدنی همه مردم، به ویژه دست اندرکاران برنامه ریزی و اجرایی کشوراست تا با درک منزلت اجتماعی معلمان و نقش بی بدیل آنان در پرورش فرزندان این سرزمین، قدردان کوشش های مخلصانه و سازنده آنها باشند.

در خاتمه یاد و خاطره استادان ومعلمانی که کسوت تعلیم را به زیور شهادت آراستند، گرامی داشته و بر روان بلند و آسمانی آنان درود می فرستیم. فرهیختگانی که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوام و استحکام جمهوری اسلامی وامدار تلاش، مجاهدت ها و فداکاری آنهاست.

استاد شهید ایت الله مرتضی مطهری، معلم شهید دکتر علی شریعتی، استاد فرزانه شهید آیت الله دکتر مفتح و استاد شهید دکتر مصطفی چمران، ستارگانی هستند که بر سپهر فرهنگ و تمدن ایران اسلامی می درخشند. یادشان جاودانه و راهشان پر رهرو باد!

حمید میرزاده

رییس دانشگاه آزاد اسلامی»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین