کد خبر: ۲۴۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰

عیسی کلانتری: برخورد با آب بدتر از برخورد با نفت است

دبیر خانه کشاورز ایران گفت: در شرایط فعلی، برخورد با آب در کشور از برخورد با نفت بدتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈعیسی کلانتریˈ روز جمعه در همایش ˈنقش زن در کشاورزیˈ در اردبیل افزود: بی آبی، تهدیدی جدی برای کشور بوده و میزان مصرف بیش از حد این ماده حیاتی موجب از بین رفتن منابع آبی شده است.

وی گفت: بی توجهی به منابع آب و برداشت بیش از حد از آن، نسل آینده را با بحران جدی بی آبی مواجه می کند.

کلانتری با اشاره به نقش زنان در بخش کشاورزی گفت: بیش از 50 درصد تحصیل کرده های کشاورزی را زنان تشکیل می دهند و بخش زیادی از محققین کشاورزی نیز زنان هستند اما به نقش این قشر در این بخش توجه چندانی نمی شود.

او با تاکید بر لزوم همراهی توسعه با عدالت در کشور افزود: توسعه باید متوازن و شامل همه اقشار اعم از کشاورزان و سایر مشاغل باشد.

وی اظهار کرد: وقتی توسعه نباشد شغل و رفاه عمومی نیز به دست نمی آید و لازم است برای ارتقای رفاه عمومی از ظرفیت های کشاورزی و تولیدی نهایت استفاده شود.

وی با اشاره به این که در کشور برای بخش کشاورزی سرمایه گذاری ویژه ای نشده است، گفت: در زمینه استفاده از دانش کشاورزی نیز تناسبی وجود ندارد و اکنون 85 درصد از 121 دانشکده کشاورزی کشور به نوعی مازاد است.

وی گفت: بالغ بر 300 هزار تحصیل کرده مهندسی کشاورزی در کشور وجود دارد که از این تعداد 230 هزار نفر بیکارند.

وی به استعدادهای کشاورزی استان اردبیل بویژه در کشت و صنعت و دامپروی مغان اشاره کرد و گفت: بی توجهی به این بخش باعث شده است که کشت و صنعت مغان بعنوان بزرگترین منطقه کشاورزی و صنعتی منطقه اکنون وضعیتی مشابه خرمشهر ویران شده در دوران دفاع مقدس داشته باشد.

کلانتری بیان کرد: این واحد تولیدی و کشاورزی قرار بود به مکان آموزشی کشاورزی تبدیل شود در حالی که اکنون تبدیل به ویرانه ای شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین