کد خبر: ۲۴۲۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

یونسی: گرایش های تند مذهبی، تهدید کننده صلح جهانی است

دستیار ویژه ییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی گفت: گرایش های تند مذهبی مانند القاعده در اسلام جایگاهی ندارد زیرا همواره صلح جهانی را به خطر انداخته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی یونسی جمعه شب در جمع کلیمیان شیراز افزود: این گرایش های تند مذهبی نه فقط در اسلام بلکه در سایر ادیان الهی مانند یهود ، مسیحیت و زرتشتیان مطرود است.

وی اظهار داشت: ادیان الهی برای ایجاد رابطه خوب بین انسان ها با معبود خویش و همچنین با یکدیگر آمده اند نه اینکه بین پیروان خود تنش و جنگ ایجاد کنند.

دستیار رییس جمهوری با اشاره به سیاست های نظام درمورد اقلیت های مذهبی بیان کرد: سیاست جمهوری اسلامی بخصوص دولت تدبیر و امید بر این است که هیچ فرد ایرانی به دلایل مذهبی از حقوق خویش محروم نشود و تمام پیروان ادیان الهی بتوانند آزادانه عبادات مذهبی خود را انجام دهند.

یونسی گفت: عبادت پروردگار، اخلاق و دعوت به زندگی خوب در دنیا و آخرت سه ویژگی مشترک در بین تمام ادیان الهی است که در اسلام نیز بر آن ها تاکید فراوان شده است.

وی ادامه داد:اخلاق نیکو ایرانیان باستان موجب شد تا این سرزمین به گاهواره ادیان الهی تبدیل شود و پیروان تمام ادیان در آن با آرامش و خوشی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

یونسی گفت: اگر ما به عنوان روحانیون و بزرگان دینی و مذهبی با یکدیگر اختلافی نداشته باشیم سایر پیروان ادیان و اقلیت های دینی و مذهبی درکنار هم به خوبی زندگی خواهند کرد.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ما به عنوان یک اقلیت دینی همواره در طول تاریخ ثابت کرده ایم که ایرانیان خوبی هستیم و به وظایف ملی خویش عمل کرده ایم.

سیامک مره صدق افزود:پیروان ادیان الهی در دوران جنگ تحمیلی و همچنین دوران سازندگی حضور چشمگیر داشتند و حق این را هم دارند تا از تمام حقوق شهروندی خویش بهره ببرند.

وی اظهار داشت:ایران متعلق به تمام ایرانیان از هر قوم و اقلیتی است و همه آنان حق دارند تا در کنار سایر مردم در کمال آرامش زندگی کنند.

حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی روز جمعه برای دیدار با نمایندگان اقوام و اقلیت های دینی در استان فارس وارد این استان شد که این سفر تا شنبه ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین