کد خبر: ۲۴۲۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین

رهبر شبه نظامیان حامی روسیه در شرق اوکراین اعلام کرد: ناظران نظامی از سازمان امنیت و همکاری اروپا که دو هفته پیش دستگیر شده بودند، آزاد شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرنگار آسوشیتدپرس امروز (شنبه) شاهد آزادی یکی از ناظران و مترجم اوکراینی وی بود.

رهبر شبه نظامیان حامی روسیه در شهر اسلاویانسک در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که تمامی هفت ناظر و پنج معاون اوکراینی آن‌ها آزاد شدند.

این هیات ناظر که به ریاست آلمان از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا به شرق اوکراین اعزام شده بود، ۲۵ آوریل توسط جدایی طلبان در اسلاویانسک بازداشت شده بودند.

خبر آزادی ناظران در حالی انتشار می‌یابد که یک روز پس از درگیری‌های خشونت بار در شهر اودسا که به کشته شدن بیش از ۳۰ تن انجامید، دولت اوکراین عملیات نظامی برای مقابله با جدایی طلبان شرق این کشور را از سر گرفته است.

اما دیمتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است که کشورش دیگر نمی‌تواند برجدایی طلبان نفوذی داشته باشد و قانع کردن آنها برای زمین گذاشتن سلاح‌هایشان در حالی که جانشان در معرض خطر قراردارد، تقریبا غیرممکن خواهد بود.

روز جمعه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اسارت ناظران بین‌المللی را اقدامی "توجیه ناپذیر" و "شرم آور" توصیف کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز پیشتر گفته بود که آزادی ناظران که شامل چهار آلمانی، یک دانمارکی، یک لهستانی و یک شهروند چک است، گام مهمی برای تنش زدایی خواهد بود.

در همین حال به گفته آرسن اواکوف، وزیر کشور اوکراین، عملیات نیروهای این کشور علیه جدایی طلبان تا سحر گاه ادامه داشت و نیروهای اوکراین توانستند کنترل یک برج تلویزیونی در شهر کراماتورسک را به دست گیرند.

این شهر در ۱۷ کیلومتری مقر جدایی طلبان هوادار روسیه در شهر اسلاویانسک واقع شده است.

آرسن آواکوف در صفحه فیسبوک خود نوشته است که ما "دست از عملیات برنخواهیم داشت."

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع اوکراین هم می گوید که در شرق اسلاویانسک نبردهایی جدی جریان دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین