کد خبر: ۲۴۲۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

کواکبیان: دلواپسان توافق ژنو چیزی در چنته ندارند

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان این که مساله شرکت کنندگان در گردهمایی دلواپسیم به هیچ عنوان نقد نبود، گفت: دلواپسی ها نسبت به توافق ژنو نباید منحصر به طرفداران دولت گذشته و اعضای جبهه پایداری شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «مصطفی کواکبیان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا،افزود: خلاصه شدن دلواپسی در این افراد شائبه برخورد سیاسی و جناحی را به وجود می آورد به همین دلیل انسان در نیت خالص این افراد شک می کند.

وی، بیان نشدن راهکار توسط حاضران در گردهمایی دلواپسیم و طرح انتقادات بدون مبنا را از ایرادهای این گردهمایی دانست. 

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری با بیان این که بسیاری از این افراد دعوت تشکل های سیاسی را برای حضور در مناظره ها نمی پذیرند، گفت: این دوستان بارها دعوت ها را برای بیان دلواپسی ها نادیده می گرفتند و حاضر به مناظره نبودند حال اگر این دوستان واقعا دلواپسی دارند نباید یک سویه وارد شوند. 

کواکبیان خاطرنشان کرد: آنان حاضر نیستند که در یک فضای دوستانه اظهاراتشان مورد ارزیابی قرار گیرد و جوابگو منتقدان خود باشند. 

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان این که این افراد چیزی در چنته ندارند، اظهار داشت: به نظرم فرار این افراد از مناظره به این دلیل است که این دوستان هیج در چنته ندارند و در بهترین حالت می خواهند «وقت تلف کردن هسته ای» دوران قبل را پیشنهاد بدهند. 

کواکبیان تاکید کرد که دولت همواره از نقد استقبال می کند اما مساله شرکت کنندگان در نشست دلواپسان به هیچ عنوان نقد نبود به همین دلیل راهکار ارایه نمی کنند. 

وی با بیان این که باید نسبت به توافق نامه ژنو هوشیاری خود حفظ کرد، گفت: هر فردی می تواند نسبت به سرنوشت کشور احساس مسوولیت کرده و به بیان نظرات خود بپردازد. این مساله که افراد در نشستی در مورد توافق ژنو به بیان دغدغه های خود بپردازند خیلی خوب است چرا که باور من این است که مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند. 

دبیر کل حزب مردم سالاری یادآور شد:هوشیاری ما در مواجهه با توافق ژنو باید حفظ شود تا منافع ملی ما آسیب نبیند اما این دلواپسی نباید منحصر به طرفداران جبهه پایداری شود. 


**دستگاه دیپلماسی به دلواپسی ها پاسخ دهد

الهه کولایی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران نیز در گفت و گو با ایرنا بر ضرورت بیان دیدگاه های مختلف در مورد توافق ژنو تاکید کرد و گفت: افراد باید بتوانند در یک فضای باز نظرات خود را مطرح کنند.

وی اظهار داشت: مهم ترین مساله ایجاد شرایط مناسب برای بیان نقطه نظرات متفاوت و ارجاع آن به افکار عمومی و نهادهای تصمیم گیرنده برای پاسخگویی است. 

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: گردهمایی دلواپسیم و سخنان حاضران باید از سوی دستگاه دیپلماسی و نهادهای مرتبط پاسخ داده شود. به عبارت بهتر برگزاری چنین گردهمایی به هیچ عنوان نباید موجب نگرانی شود. 

کولایی با بیان این که وزارت امور خارجه موظف به دادن پاسخ کافی به منتقدان است ،گفت: وزارت امور خارجه می تواند با بیان پاسخ مناسب دلواپسی افراد حاضر در نشست دلواپسیم را برطرف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین