کد خبر: ۲۴۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

بیماران بستری فقط 10 درصد فرانشیز را پرداخت می‌کنند

شکاری خاطرنشان کرد: از همه مردم خصوصاً رسانه انتظار داریم برای اجرای دقیق طرح نظرات و یا هر نوع انتقاد و کم‌کاری را با روابط عمومی دانشگاه در میان بگذارند تا اجرای طرح با نظارت گسترده‌ی مردمی از اطمینان بیشتری برخوردار باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز اجرای دو بسته از طرح تحول نظام سلامت در هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، «محمد شکاری» در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این طرح که بعنوان یکی از بزرگترین انقلاب‌ها در حوزه‌ی سلامت اقشار کم درآمد جامعه محسوب می‌شود به‌گونه‌ایست که بیماران در بخش بستری فقط 10 درصد پرداخت می‌کنند و پرداختی بیمارانی که از دفترچه روستایی برخوردار بوده و از طریق نظام ارجاع به بیمارستان مراجعه می‌کنند، تنها پنج درصد می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این دو بسته کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه و زایمان طبیعی را به شکل رایگان خواهیم داشت گفت: همه‌ی 17 بیمارستان دولتی که در سطح استان فعالیت دارند مشمول این طرح هستند همچنین پیش پرداخت لازم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و بودجه‌ی کافی برای آغاز آن در اختیار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به هزینه‌هایی که پیش از اجرای این طرح بیماران در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کردند، گفت: پیش از این بیماران در مراجعه به بیمارستان دولتی به غیر از اینکه باید 10 درصد فرانشیز را پرداخت می‌کردند باید ملزومات پزشکی از جمله نخ بخیه، دمپایی، چاقوی جراحی، ملحفه، تجهیزات قلبی و جراحی را نیز از بیرون تهیه می‌کردند اما اکنون در بیمارستان‌های تخصصی، تهیه‌ی داروها و وسائل پزشکی مورد نیاز همه برعهده بیمارستان است و در قبضی که برای بیماران صادر می‌شود، ذکر می‌شود که این هزینه‌ها از محل یارانه جبران شده است.

شکاری خاطرنشان کرد: از همه مردم خصوصاً رسانه انتظار داریم برای اجرای دقیق طرح نظرات و یا هر نوع انتقاد و کم‌کاری را با روابط عمومی دانشگاه در میان بگذارند تا اجرای طرح با نظارت گسترده‌ی مردمی از اطمینان بیشتری برخوردار باشد.

وی از انجام دو پیوند کلیه در ساعت‌های اولیه امروز، با نظام پرداختی این طرح خبر داد و گفت: این دو پیوند که صبح امروز تا پیش از این با هزینه‌ی خود بیمار انجام می‌شد مشمول طرح شد و برابر دستورالعمل، هزینه آن پرداخت می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران جز درد و رنج بیماری، مشکلات دیگر، هم‌چون هزینه‌های سرسام‌آور دارو و درمان، انتقال از این بیمارستان به آن بیمارستان و گرفتاری‌های ناشی از کمبود یا نبود دارو و امکانات تشخیصی و درمانی را نداشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین