کد خبر: ۲۴۳۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

حدادعادل: دلیل پابرجا بودن ایران اعتقاد مردم به رهبری است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که دلیل پا برجا بودن جمهوری اسلامی ایران به رغم تمام تحریم ها، اعتقاد مردم به رهبری و پشتیبانی از ایشان و نیز احترام و اعتقاد متقابل حکومت به مردم است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، «غلامعلی حدادعادل» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در دومین همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: همه کسانی که در اینجا حضور دارند در یک موضوع با هم اتفاق نظر دارند و آن این است که ما می خواهیم کشور ما استقلال داشته باشد، امری که ما در دوران پهلوی فاقد آن بودیم.

وی تاکید کرد: ما برای اداره کشورمان باید خودمان تصمیم بگیریم و این اعتقاد فراتر از عقاید دینی، اخلاقی و فرهنگی ما است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: هر کشوری و هر ملتی در دنیا اگر بخواهد ماندگار شود باید اختیار خودش را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر حکومتی در هر کشوری در دنیا اگر بخواهد مستقل باشد باید از پشتیبانی مردمش برخوردار باشد در غیر اینصورت ناچار می شود که به بیگانه تکیه کند و حکومتی که می خواهد پشتیبانی مردم خود را داشته باشد باید به عقاید و فرهنگ آنان احترام بگذارد.

وی همچنین دلیل پا برجا بودن جمهوری اسلامی را با وجود تمام تحریم ها، اعتقاد و پشتیبانی مردم به رهبری و احترام و اعتقاد متقابل حکومت به مردم دانست.

وی با بیان اینکه شرط پیشرفت و شرط استقلال حکومت این است که با عقاید مردم ستیزه نداشته باشد، افزود: مگر می شود در ایرانی که 99 درصد آنان مسلمان هستند یک حکومتی سر کار بیاید که به دین و اعتقاد مردم احترام نگذارد. 

حدادعادل تاکید کرد: آنچه که در انقلاب ایران اتفاق افتاد آن است که وقتی امام (ره) این حکومت اسلامی را ایجاد کرد تنها ادعای احترام به عقاید مردم را نمی کرد بلکه از صمیم قلب به اعتقادات مردم باور داشت.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: امام (ره) به عنوان کسی که به این فرهنگ تعلق دارد و برآمده از آن است، به نام فرهنگ قرآنی پرچم استقلال کشور را به دست گرفت، این ملت نیز به پشتیبانی از امام برآمدند و این اطاعت باعث شد که امام بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر می بینید ایران به رغم همه تحریم ها توانسته است پابرجا بماند و در حوزه های مختلف پیشرفت کند بدین خاطر است که حکومت نه تنها به دین مردم احترام گذاشته بلکه خود نیز به آن اعتقاد دارد. 

حداد عادل گفت: مردم اگر بفهمند روسای کشور تظاهر به اعتقاد به دین می کنند، کنار خواهند کشید. از اینکه مردم پای انقلاب خود ایستاده اند بدین خاطر است که می دانستند و می دانند که امام و رهبری راست می گوید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید به موضوع دین تنها نگاه پراگماتیسمی داشته باشیم، گفت: فکر نکنیم که برای پیشرفت کشور باید تظاهر به دینداری کنیم. به واقع دین هم علاج دردهای جهان امروز ماست و هم وسیله ای برای پیشرفت کشور است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: ما انقلاب را مقدمه ای برای حرکت به سوی تمدن اسلامی می دانیم.اگر به اصول خودمان پایبند باشیم رسیدن به این هدف ممکن است و قطعا الگویی برای جهان خواهیم شد.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ما هرچه به انقلاب نزدیک تر می شویم شاهد افزایش دخالت بیگانگان در کشورمان هستیم.

حدادعادل در ادامه با بیان اینکه ما باید تاریخ را بخوانیم تا درک کنیم که چرا در سال 57 امکان فریاد زدن برای این ملت فراهم شد، گفت: اولین کلمه و شعار خودجوش همه مردم ایران در آن زمان استقلال بود ، با وجود اینکه ما آن زمان حزب گسترده ای نداشتیم،اما همه مردم همصدا با هم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را فریاد زدند.

همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور با عنوان « تجربه جهانی، زندگی ایرانی»امروز 8 اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

این همایش با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت علمی رییس جمهور، بنیاد نخبگان، شورای عالی ایرانیان خارج از کشور برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین