کد خبر: ۲۴۳۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

دولت وارث 8 سال ویرانی در شاخص‌های اقتصادی است

آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جمعي از كارآفرينان استان گيلان و مسؤولان شهرستان چوبر، تقويت بخش خصوصي را ميدان دادن به گروه‌هاي مستعد مردمي و كم كردن از واسطه‌گري نهادهاي دولتي دانست و گفت: اين يك تجربه موفق در دنياست و در ايران نيز با اصلاح سياست‌هاي اصل 44، موانع قانوني برداشته شد و اگر درست اجرا مي‌شد، شاهد ركود تورمي نبوديم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر ارتباط اقتصاد داخلي با تعاملات خارجي، گفت: دولت هم بر اساس شعارهاي انتخاباتي براي برگرداندن رونق اقتصادي و نجات بخش خصوصي از تعطيلي اجباري كارخانه‌ها برنامه‌ريزي كرده و هم زمان با برنامه‌ ريزي‌هاي اقتصادي داخلي، مسايل سياست خارجي نيز دنبال مي‌كند.

به گزارش آفتاب، ايشان با اشاره به آشنايي با گيلان و كارهاي دولت سازندگي براي آن استان، گفت: خطّه شمال، قطب اقتصادي و كشاورزي و گردشگری كشور است و بايد برنامه‌ريزي كرد تا مشكلات كشاورزان، مخصوصاً برنج‌كاران، چاي كاران و باغداران حل شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به برخي كاستي‌هاي عنوان شده توسط حاضران نسبت به بعضي از عملكردهاي اقتصادي دولت در يك سال گذشته، گفت: دولتي بر سر كار آمد كه وارث 8 سال ويراني در شاخص اقتصادي بود، البته انتظار مي‌رود دولت براي رونق اقتصادي كشور بيشتر تلاش نمايد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح اوضاع كشور در سال‌هاي پايان جنگ و آغاز دولت سازندگي گفت: با همدلي و همكاري مردم و مسؤولان، زيرساخت‌ها را ساختيم و به تبع آن نرخ تورم 30 درصدی را، که تحویل گرفته بودیم به 17 درصد کاهش داده و نرخ اشتغال افزايش يافت و كشور كارگاه سازندگي بود.

ايشان با ابراز علاقه به مردم همه جاي ايران، مخصوصاً استان گيلان گفت: سلام مرا به مردم گيلان، مخصوصاً در خطّه تالش، آستارا و چوبر برسانيد و انشاءالله در فرصتي مناسب به آنجا خواهم آمد.

در آغاز اين ديدار آقاي قلي‌پور، يكي از مديران بخش خصوصي، گزارشي از اوضاع اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي استان گيلان و شهرستان چوبر ارائه كرد و چندتن از حاضران به بيان ديدگاه¬هاي خويش در خصوص چگونگي رونق توليد پرداختند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین