کد خبر: ۲۴۴۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

وزیراطلاعات: گردشگری باید پایه اقتصاد مقاومتی شود

وزیر اطلاعات گفت : گردشگری این ظرفیت را دارد که یکی از پایه های جدی اقتصادمقاومتی باشد و به راهکاری برای صدورانقلاب اسلامی تبدیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین« سیدمحمود علوی»درنشست هم اندیشی فعالان صنعت گردشگری که با حضور «مسعود سلطانی فر» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل های گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، وظیفه و رسالت وزارت اطلاعات را ایجاد امنیت برای مردم دانست.

وی گفت:ماوظیفه داریم در جامعه امنیت برقرار کنیم تا مردم شادکامی و شادمانی را احساس کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وظیفه ما ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم است، تلاش می کنیم تا جلوی خطرات را بگیریم و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) در خدمت مردم هستند، تصریح کرد: وجود امنیت در جامعه از بروز بسیاری از ناهنجاری ها جلوگیری می کند.

وی با تاکید براینکه تلاش دولت ایجاد آسایش برای مردم و نقش آفرینی ملت در ساختن کشوراست، ادامه داد: ما خدمتگزار مردم هستیم و این کشور برای ملتی است که باید در ساختن اقتصاد و فرهنگ کشورشان سهیم باشند.

وزیراطلاعات با اشاره به اینکه بدون حضور مردم، دولت کاری از پیش نمی برد، گفت: در طول تاریخ و در تمام دوران ها، مردم مولد ثروت بوده اند و تاکید بر این بوده که حجم دولت ها کوچک باشد.

علوی درادامه به آموزه های اسلامی در رابطه با امر سفر اشاره کرد و افزود: در دین مابه گوشه گیری وانزوا توصیه نشده وحضورمردم درجامعه ونقش اجتماعی ملت مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیراطلاعات با اشاره به اینکه در آموزه های اسلامی سفر رفتن و تکریم و گرامیداشت مهمان مورد توجه است،تصریح کرد: بر اساس روایاتی که از ائمه معصومین به جا مانده و آیاتی که در قرآن مجید آمده، سفر کردن و مشاهده آنچه بر ملت ها گذشته توصیه شده است.

وی گردشگر خارجی را مهمان ملت و تکریم آن را وظیفه همگان دانست و یاد آور شد:مساله گردشگری باید مورد توجه جدی قرار گیرد و می تواند به عنوان یکی ازپایه های اقتصاد مقاومتی که مد نظرمقام معظم رهبری است، مورد توجه ویژه باشد.

حجت الاسلام علوی ادامه داد:گردشگری این ظرفیت راداردکه به یکی از راهکار های آشنایی باانقلاب ما تبدیل شود، انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و صدور آن هم باید به شکل فرهنگی انجام شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: هر گردشگر خارجی که به کشور ما آمده پس از رویت واقعیت های ایران همانند یک سفیر به جنگ رسانه ای که دشمنان ماراه انداخته اند رفته و مبلغ فرهنگ ما شده است.

وی بااشاره به اینکه بخش قابل توجهی ازگردشگران خارجی ارزشهای فرهنگی و قوانین کشورها را رعایت می‌کنند، افزود: مردم کشورها به قانون کشورهای مقصد احترام می گذارند، هر فعالیتی به طور طبیعی آفت هایی به دنبال دارد که نباید گردشگری را به دلیل آفت هایی که ممکن است داشته باشد، تعطیل کرد.

وزیراطلاعات رواج فرهنگ گردشگری در کشور را راه حل جلوگیری از بروز آفت های این صنعت دانست وگفت:بارشد وتوسعه گردشگری ناهنجاری ها در کشور از بین می رود، فرهنگ تکریم و گرامیداشت گردشگران باید رواج پیدا کند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهایی که حتی گوشه ای از ظرفیت های کشور ما را ندارند صنعت گردشگری رواج یافته و درآمد ارزی بسیاری عاید این کشورها شده است، ما باید با برنامه ریزی و همکاری همه دستگاه ها و بخش خصوصی ازجاذبه های فرهنگی وتاریخی کشورمان برای جذب گردشگر استفاده کنیم .

علوی توسعه و رونق گردشگری را یکی از بهترین راههای برون رفت از مشکلات تحریم ها دانست وگفت:دیدگاه وجهت گیری مادروزارت اطلاعات ازمیان برداشتن مشکلات و موانع است در حال حاضر ویزای فرودگاهی در 2 فرودگاه کشور صادر می شود که بزودی در 2 فرودگاه دیگر این امکان در اختیار گردشگران ورودی قرار می گیرد.

سیدمحمود علوی از لغو رواید با 12 کشور خبر داد و افزود : وزارت اطلاعات بستر مناسبی را برای امکان لغو روادید با کشورها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:بایداز محسنات گردشگردی استفاده کنیم و صدمات و آسیب های آن را به حداقل برسانیم، رویکرد وزارت اطلاعات همکاری و کمک به رفع موانع رشد و توسعه گردشگری است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: تکمیل و احداث زیر ساخت ها باید مورد توجه قرار گیرد تا بزودی شاهد رشد این ضلع از اقتصاد باشیم که توانایی و ظرفیت صدور انقلاب و فرهنگ ما را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین