کد خبر: ۲۴۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

علت لغو قطعی سفر آیت الله هاشمی به اصفهان!

یکی از اعضای کمیته برگزاری مراسم سالروز درگذشت آیت الله طاهری اصفهانی علت لغو سفر هاشمی رفسنجانی به استان اصفهان را عدم دعوت استاندار از وی عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش پیام نو، پیشتر قرار بود آیت الله هاشمی رفسنجانی به دعوت حجت‌الاسلام محمدحسن طاهری، فرزند آیت الله طاهری به اصفهان سفر کند. این سفر در حالی لغو شده است که تاکنون هیچ خبری درباره فشار علنی گروه های تندرو در مخالفت با این سفر منتشر نشده است.

سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به استان اصفهان در شرایطی لغو شده است که فرزند آیت الله طاهری اصفهانی در یک دیدار حضوری، رسما وی را برای شرکت و سخنرانی در مراسم سالگرد رحلت آیت الله طاهری اصفهانی دعوت کرده بود. به گفته یکی از اعضای کمیته برگزاری این مراسم، هاشمی رفسنجانی به دلیل کدورت از سر باز زدن استاندار و مقامات استان برای دعوت از وی، حضور خود را در این مراسم منتفی اعلام کرد.

پیش از لغو قطعی این سفر، گزارشی از اعتراض علنی نیروهای مخالف دولت به این اقدام مخابره نشده است. همزمان فرزند آیت الله طاهری اصفهانی که قرار بود میزبان هاشمی رفسنجانی در این سفر باشد نیز در گفت و گویی با روزنامه شرق، استاندار اصفهان را به عنوان فرد مخالف با این سفر دانسته و گفته است: «استانداران به جای اینکه بخواهند با این گروه‌های فشار برخورد کنند، صورت مساله را پاک کرده و کلا سخنرانی‌ها را لغو می‌کنند تا هیچ برخوردی صورت نگیرد.»

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که یک هفته قبل سفر حجت الاسلام سید حسن خمینی به شهرستان بروجرد و سخنرانی وی در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی به شیوه ای مشابه و به دلیل مخالفت استانداری لرستان لغو شده بود.

روزنامه شرق در شماره روز شنبه خود طی مطلبی به گمانه زنی درباره احتمال لغو سفر هاشمی رفسنجانی به اصفهان پرداخت. با پیگیری های پیام نو اکنون مشخص شده است که این سفر قطعا لغو شده و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز حضور خود در این استان را به رغم دعوت مقامات استان صحیح ندانسته است.

کمیته برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت الله طاهری اصفهانی پیشتر طی درخواست هایی از استاندار اصفهان برای مهیا کردن شرایط و تدارکات لازم برای سفر هاشمی رفسنجانی به این استان درخواست مساعدت کرده بود که استاندار در مقابل این درخواست ها جواب رد به کمیته برگزاری این مراسم داده بود. گفته می شود استاندار اصفهان در چند نوبت بر این جواب و تصمیم خود پافشاری کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین