کد خبر: ۲۴۴۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

رییس جمهوری جایزه علامه طباطبایی و شهید آوینی را به 28 استاد و هنرمند نخبه کشور اعطا کرد

رییس جمهوری امروز (یکشنبه) به 19 نفر از اساتید برجسته کشور جایزه علامه طباطبایی و به 9 نفر از نخبگان هنری جایزه شهید آوینی اعطا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، این آیین که سومین دوره اعطای جایزه علامه طباطبایی و دومین دوره اعطای جایزه شهید آوینی است، هم اکنون در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری با حضور جمعی از اساتید ، محققان و هنرمندان برجسته و نخبه کشور در حال برگزاری است.

«سید کاظم علوی پناه» ، «محمد علی آذرشب» ، «سید حسین صفایی» ، «پرویز جبه دار مارالانی» ، «وحید اصفهانیان» از دانشگاه تهران و همچنین «محمد دورعلی» ، «عبدالرضا سیمچی» ، «محمود فتوحی فیروزآباد» از دانشگاه صنعتی شریف و «حسین ملک افضلی» از دانشگاه علوم پزشکی تهران ازجمله اساتید برجسته کشور هستند که جایزه علامه طباطبایی را از رییس جمهوری دریافت کردند.

«مینو محرز» ، «علیرضا مصداقی نیا» ، «فریدون دواچی» ، «شاهین آخوندزاده» از دانشگاه علوم پزشکی تهران، «علی اصغر انصافی» از دانشگاه صنعتی اصفهان، «حسین بهاروند» از پژوهشگاه رویان و دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ، «سعید اعظم» از دانشگاه اصفهان، «حبیب تجلی» از دانشگاه تبریز، «اعظم ایرجی زاد» از دانشگاه صنعتی شریف و «بهمن یزدی صمدی» از دانشگاه تهران از دیگر دریافت کنندگان جایزه علامه طباطبایی بودند که از رییس جمهوری جایزه را دریافت کردند.

همچنین «مصطفی اخباز» در گروه هنرهای تجسمی، «محمد مهدی انوش فر» در گروه هنرهای دستی، «علی راهیجیری» در گروه صنایع دستی، «طاهر شیخ الحکما» در گروه هنرهای تجسمی ، «اسماعیل خلج» در گروه هنرهای نمایشی، «محمدرضا اصلانی» در گروه هنرهای سینمایی، «حسین علیزاده» در گروه موسیقی، «عبدالله علی مراد» در گروه هنرهای چند رسانه ای و «ایرج کلانتری» در گروه معماری 9 نخبه هنری کشور بودند که رییس جمهوری جایزه شهید آوینی را به آنها اعطا کرد.

این جوایز با هدف پیشبرد امر تحقیق ، پژوهش و به کار گیری موثر محققان و هنرمندان جوان در امور فرهنگی کشور به 28 این برگزیدگان تعلق گرفت.

در این آیین که توسط بنیاد ملی نخبگان در حال برگزاری است، رییس جمهوری سخنرانی می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین