کد خبر: ۲۴۴۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

وزیر بهداشت به ژنو می رود

ˈسید حسن هاشمیˈ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در شصت و هفتمین مجمع وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت و به عنوان رییس اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد روز دوشنبه (فردا) به ژنو سفر می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز یکشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این اجلاس جهانی با حضور 194 هیات از کشورهای عضو، رؤسای دهها سازمان جهانی و سازمانهای غیردولتی برگزار می شود.

در این اجلاس 15 قطعنامه، سه گزارش و بیش از هفتاد سند که از سوی هیات اجرایی سازمان جهانی بهداشت و یا دبیرخانه این سازمان به مجمع پیشنهاد شده است ، مورد بررسی وزرای بهداشت قرار می گیرد.

بر پایه این گزارش، وزیر بهداشت فردا دوشنبه در مقر سازمان جهانی بهداشت، در خصوص وضعیت بهداشت و درمان کشورمان در ابعاد مختلفی که نظام جهانی سلامت با آن روبروست به ویژه در زمینه تغییرات آب و هوا که موضوع اصلی امسال مجمع وزرای بهداشت است، سخنرانی خواهد کرد.

وزیر بهداشت ریاست اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عدم تعهد را برعهده دارد.

در شصت و هفتمین مجمع وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت موضوعات بهداشتی از جمله تغییرات شدید آب و هوایی، مقاومت دارویی، داروهای ضروری، فناوری بهداشت، هپاتیت، بیماریهای غیرواگیر و چاقی مورد بررسی وزرای بهداشت کشورهای عضو این سازمان قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین