کد خبر: ۲۴۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

سلام رییس جمهوری لبنان به حسن روحانی

نخستین دیدار رسمی خداحافظی « غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پایان ماموریت او در لبنان روز سه شنبه با « میشل سلیمان» رییس جمهوری این کشور برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، رییس جمهور لبنان در این دیدار خداحافظی از تلاش های رکن آبادی در دوره ماموریت خود در لبنان برای تقویت روابط دو کشور قدردانی کرد.

میشل سلیمان اظهار داشت: از خصوصیات بارز سفرای جمهوری اسلامی ایران در لبنان، حفظ و تقویت روابط با همه شخصیت ها و جریان های مختلف سیاسی و مذهبی لبنان است.

وی با بیان اینکه سلام مرا به دکتر « حسن روحانی » رییس جمهوری و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران برسانید به سفرهای متعدد خود به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره شاهد رشد ممتاز روابط دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی بودیم.

رییس جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد که این روند همچون گذشته ادامه داشته باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به توافقنامه های امضای شده میان دو کشور در چند سال اخیر از مساعدت های رئیس جمهور و دیگر مسئولین لبنانی در این راستا تشکر و قدردانی کرد.

رکن آبادی گفت : بدون شک روابط موجود میان دو ملت ایران و لبنان دارای سابقه ای تاریخی بوده و با درایت مقامات دو کشور، این روابط بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

وی مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از خصوصیات بارز ملت لبنان برشمرد و افزود: به دلیل همجواری لبنان با فلسطین اشغالی، این کشور از جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار است.

میشل سلیمان در این دیدار لوح تقدیر ریاست جمهوری لبنان را به سفیر جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.

رکن آبادی از سال 2009 تاکنون سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بوده است.

وی از سال 1993 تا 1998 نیز در سفارت ایران در لبنان فعالیت کرده است.

« محمد فتحعلی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان است که در آینده ماموریت خود را در این کشور آغاز خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین