کد خبر: ۲۴۵۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
رییس جمهوری درهمایش بیمه سلامت همگانی:

روحانی: وزارتخانه های کار و بهداشت باید نظام سلامت را با کمک یکدیگر متحول کنند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری نخستین دفترچه های بیمه سلامت را به 13 نفر از شهروندان که نمایندگان قومیت های مختلف کشور، دو نوزاد تحت سرپرستی شیرخوارگاه و دو کودک کار در میان آنها هستند، اهدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، رییس جمهوری هنگام اهدای دفترچه سلامت به دو نوزاد بی سرپرست اعلام کرد که از این پس مسوولیت پدرخواندگی آنها را برعهده می گیرد.

همایش بیمه سلامت همگانی امروز (شنبه) در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این همایش ˈعلی ربیعیˈ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ˈسید حسن قاضی زاده هاشمیˈ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ˈحسین فریدونˈ دستیار ویژه رییس جمهوری، ˈحسام الدین آشناˈ مشاور فرهنگی رییس جمهوری و مدیران و دست اندرکاران اجرای طرح بیمه سلامت همگانی حضور دارند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه وزارتخانه های کار و بهداشت باید نظام بیمه و سلامت را با کمک یکدیگر متحول کنند

گفت: اگر قرار است همه مردم ما دغدغه شان در نظام سلامت به حد معمول برسد- امروز بیش از حد معمول است- ، از یک طرف نظام سلامت و از طرف دیگر نظام بیمه ما باید متحول شود و هر دو وزارتخانه باید تلاش کنند و همه باید پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت سیاست، برنامه ریزی ، نظارت و ارزشیابی تحول در نظام سلامت گفت: در زمینه آمادگی نیروی انسانی کافی، توسعه انسانی در نظام سلامت، اگر پزشک و پرستار شما عاشق کار نباشد، باسواد نباشد و نتواند درست تشخیص دهد و یا اخلاق حرفه ای نداشته باشد شما به جایی نمی رسید یا اگر خدای نکرده وارد بیمارستانی شویم پزشک عاشق کارش نباشد، متعهد نباشد و سواد لازم و اخلاق حرفه ای نداشته باشد، به جایی نمی رسد.

روحانی افزود: اگر پزشک خوب باشد یا پرستار عاشق کار نباشد، نظام سلامت به جایی نمی رسد. هر دو باید باشد. حتی اگر نظافتچی بیمارستان متعهد و عاشق کارنباشد، نظام سلامت درست نمی شود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم، گفت: از آشپزخانه بیمارستان که باید غذای سالم تهیه کند، مراکز درمانی و دانشگاهها که متکفل تربیت پزشک و پرستار هستند، همه باید دست به دست هم دهند.

روحانی افزود: اگر همه چیز آماده باشد و امکانات فیزیکی وجود نداشته باشد،خود از نو مشکل بعدی ایجاد می شود و اگر تجهیزات و آزمایشگاه ما درست نباشد، مشکل ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: پزشک که بوعلی سینا نیست که با نبض تشخیص دهد با عکس تشخیص می دهد اگر ایراد داشته باشد و یا ام. آر.آی یا اسکن اشکال داشته باشد و یا همه چیز درست باشد و کسی که می خواهد تفسیر کند کارش را بلد نباشد، همه چیز خراب می شود.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر پزشکی که عکس را می بیند، درست تشخیص ندهد و یا دقت لازم را نکند همه چیز از بین می رود یا دستگاه ما خراب باشد پس نیازمند هستیم به اینکه در بیمارستان و نظام سلامت همه ابعاد را مد نظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی،نیروی انسانی و امکانات گفت:اگر منابع مالی درست نباشد هیچ کدام از اینها درست نمی شود و اگر نتوانیم بیماری را که مراجعه کند، تحت پوشش قرار دهیم نظام سلامت به مشکل بر می خورد.

روحانی همچنین گفت:برای من به عنوان مسوول دستگاه اجرایی کشور و برای وزرای ما هم وزیر تعاون کار و رفاه و هم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه بخش های مختلف امروز روز افتخار آمیزی است و کاری که بیش از 20 سال است در قانون گفته شده و شعار داده شده، می توانیم اعلام کنیم که عملیاتی شده و تمام مردم ایران را تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

رییس جمهوری در عین حال گفت: البته این کار تمام نیست، قدم اول است. دفترچه های بیمه باید ارزش پیدا کند و الکترونیکی شود و پوشش بیمه باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در بخش دارو الان بیش از 2300 دارو تحت پوشش بیمه است، گفت: باید قدم به قدم بتوانیم داروهای تحت پوشش، تجهیزات پزشکی، توانبخشی و پرتو پزشکی را افزایش دهیم.

روحانی اضافه کرد: چتر بیمه باید گسترش یابد و تا بتواند مشکلات مردم را تامین بکند. انشاءالله همه دستگاه ها و وزارتخانه های مسوول و عزیزانی که در این زمینه مسوولیت دارند، تلاش کنند.

رییس جمهوری با تاکید بر لزوم مشارکت سازمان های مردم نهاد در بخش سلامت گفت: کار بزرگی که برای سلامت باید انجام بگیرد نیازمند مشارکت سازمان های مردم نهاد است و دولت به تنهایی نمی تواند در این زمینه کاری بکند.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: انشاءالله امسال با کمک یکدیگر به نقطه مطلوبی که خواست ملت بزرگ ایران عزیز ما است، برسیم.

بیمه سلامت همگانی از جمله دغدغه ها و وعده های روحانی در فعالیت های انتخابات ریاست جمهوری بود که اجرای این طرح از اول اردیبهشت ماه امسال با آغاز ثبت نام افراد واجد شرایط عملی شد.

بیمه سلامت همگانی، تمام افرادی را که دارای هویت ایرانی بوده و تحت پوشش هیچ بیمه درمانی و یا سلامتی نیستند، شامل می شود.

پیش بینی می شود جمعیتی بالغ بر شش الی 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور قرار گیرند و اعتبار آن نیز از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تامین خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین