کد خبر: ۲۴۶۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

اطلاعیه‌ای که سازمان هواشناسی قبل از توفان صادر کـرده بود/تصویـر

با این که سازمان هواشناسی مدعی است توفان دیروز - که 5 کشته در تهران بر جای گذاشت - را از قبل پیش بینی و اعلام کرده بود ، بررسی اطلاعیه این سازمان قبل از بروز توفان نشان می دهد که چنین چیزی صحت ندارد و اطلاعیه ای روتین مانند هر روز از سوی این سازمان منتشر شده بود که حاوی هیچ هشداری درباره توفان نبود. تنها چیزی که گفته بودند این بود که باد شدید خواهد آمد ،‌ آن هم در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل،خراسان رضوی،شمالی و جنوبی، سمنان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان و یزد که شامل بیش از نصف ایران بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عصر ایران در ادامه نوشت: اگر سازمان هواشناسی می گوید که منظور از «گاهی وزش باد شدید» توفان بود چرا در همه این استان ها توفان نیامد؟ معلوم است که بین "گاهی باد شدید"‌و "توفانی با سرعت 120 کیلومتر در ساعت که 5 کشته و 44 مجروح برجای گذاشته"‌ تفاوت فراوان است.

تنها هشداری هم که در این اطلاعیه وجود دارد این است که به دلیل بارش های رگباری در برخی نقاط از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

آیا بهتر نبود سازمان هواشناسی به جای توجیهات بی ارزش ، این قدر شجاعت داشت که بگوید "نتوانستیم"؟

متن این اطلاعیه که از روی سایت سازمان هواشناسی برداشته و در اینجا باز نشر می شود، گویاست.


حال چرا سازمان هواشناسی با آن همه امکانات و ادعا،‌نتوانسته این توفان را پیش بینی کند،‌سوالی است که باید مسوولان سازمان پاسخگویش باشند و قبل از آن ، به دو دلیل از مردم عذرخواهی کنند:

اول به خاطر اهمال در پیش بینی و اطلاع رسانی توفان و دوم به دلیل این که بعد از توفان برخلاف واقع مدعی شدند که حادثه را پیش بینی کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین