کد خبر: ۲۴۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۵

راههای جلوگیری از اعتیاد کودکان به رایانه

آفتاب‌‌نیوز : وقتي رايانه به بازار آمد در ابتدا فقط براي تسهيل در امور اداري بود. بعدها گرافيک نيز وارد دنياي رايانه شد و هنگامي كه گرافيک رايانه اي گسترش پيدا كرد، نوبت به ذهن هاي خلاق رسيد تا از قبل اين فناوري جديد سودي شگرف حاصل كنند.

در اين ميان هيچ تجارتي به اندازه بازي هاي رايانه اي سودآور نبوده و نيست. طبق آمار به دست آمده حتي بعضي از كودكان بيش از 8 ساعت در روز وقت خود را با رايانه سپري مي كنند. 

براي جلوگيري از اين اعتياد كه علاوه بر ناراحتي هاي چشمي همچون گل مژه، سندرم مچ دست، كمردرد، پا درد و حتي ناراحتي كه براي معده ايجاد مي شود (زيرا به علت جاذبه رايانه، كودكان تمايلي به خوردن غذا پيدا نمي كنند) وقت كودكان را هم گرفته و فرصتي براي درس خواندن به آن ها نمي دهد، والدين مي توانند آموزش هاي لازم را به كودكان بدهند.

والدین می توانن این موارد را به کودکان خود بیاموزند؛ آموزش درست نشستن بر روي صندلي،استفاده از عينک هاي ضد اشعه ، آموزش چگونگي قرار گرفتن دست ها ، آموزش چگونگي قرار گرفتن پاها ،تعيين زماني معين براي استفاده از رايانه . 

در كنار اين روش ها باید به نحوي بتوانيد كودكان را از رايانه دور کنید؛مثلا بردن كودكان به سينماها، شهربازي ها و...اما مهم ترين عاملي كه مي تواند كودكان را از رايانه جدا كند، اسباب بازي ها هستند.

 كودكان اسباب بازي هاي جديد را دوست دارند. والدين مي توانند با خريد اين اسباب بازي ها كودكان را تا حدودي زياد از رايانه دور سازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین