کد خبر: ۲۴۷۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح: حق تجسس در مسایل خانوادگی و اسرار مردم را نداریم

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ما مأمور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسایل خانوادگی و اسرار مردم تجسس کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین «محمدکاظم بهرامی» در همایش مسوولان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر نیروی زمینی ارتش بر عزم ملی و مدیریت جهادی در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: اقدامات مؤثر فرهنگی، تنها راه صحیح ایجاد باورهای عمیق دینی و مذهبی در جامعه است.

وی ادامه داد: در هر جایی و بر حسب اختیاراتی که داریم باید اقدامات مؤثری در جهت احیا معروف ها و از بین بردن منکرات انجام دهیم و سعی کنیم فضای سالمی در محدوده کاری خود ایجاد کنیم.

بهرامی بر شناخت معروف ها و منکرات و شیوه های اجرایی آن تأکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در «تحریر الوسیله» می فرمایند که آمر به معروف و ناهی از منکر باید مانند طبیب معالج و مهربان، مشفقانه امر به معروف و نهی از منکر کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نباید منحصراً به بحث حجاب پرداخته شود، تصریح کرد، گرچه بسیاری از منکرات از بی حجابی ناشی می شود اما در جامعه معروف ها و منکرات دیگری نیز وجود دارد که نباید از آنها غافل شویم.

وی بر توسعه آموزش های متناسب با امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح و شهرک نظامی تأکید کرد و گفت: هر کسی که در خانه های سازمانی ساکن می شود باید ملزم به اجرای دستورالعمل و مقررات مربوط باشد و اگر فردی به آن پایبند نبود باید ضمانت های اجرایی لازم را درباره وی اعمال کرد.

بهرامی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) در آثار احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: به فرموده آن حضرت، با اجرای این دو فریضه، راه ها امن، درآمدها حلال، زمین آباد و مظالم باز پس گرفته می شود و کارها سامان می یابد و در عین حال بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر، موجب سلب برکات و تسلط اشرار شده و بعد مردم دعا می کنند اما فایده ای ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین