کد خبر: ۲۴۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

آیت‌الله سیستانی برای جنگ علیه داعش فتوا داد

به دنبال حمله گروه داعش به شهر موصل و دیگر شهرهای عراق،‌ نماینده آیت‌الله سیستانی با بیان اینکه افرادی که جان خود را در راه وطن بدهند،‌ شهید محسوب می‌شوند، از تمامی عراقی‌ها خواست تا برای مقابله با گروه داعش سلاح به دست بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز نوشت: "عبدالمهدی الکربلایی"، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان امروز (جمعه) اعلام کرد:‌ هرکسی که در راه دفاع از وطن خود جان خویش را از دست بدهد، شهید محسوب می‌شود.

وی همچنین از تمامی عراقی‌ها خواست تا در صورتی که توانایی دارند سلاح به دست گرفته و به صورت داوطلبانه برای همکاری با نیروهای امنیتی در مقابله با گروه داعش تلاش کنند.

الکربلایی افزود: اوضاع کنونی عراق بسیار وخیم است و ما باید به مسئولیتی که بر دوش داریم، عمل کنیم چرا که این مسئولیت، ‌مسئولیتی قانونی و ملی است.

وی گفت:‌ ملت و کشور عراق با چالش‌ و تهدید بزرگی مواجه هستند و هدف تروریست‌ها سلطه بر تمامی استان‌ها به ویژه بغداد، کربلا و نجف است.

الکربلایی گفت: افراد مسلح تمامی عراقی‌ها را هدف قرار داده و عراق با تهدیدی جدی روبه‌رو است اما مردم این کشور بزرگتر از این خطرات و تهدیدات هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین