کد خبر: ۲۴۸۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

گروه تروریستی الشباب 48 نفر را در کنیا به قتل رساند

به گفته شاهدان عینی، برخی از قربانیان این حمله در کافه ها و هتل ها مشغول تماشا کردن بازی های جام جهانی فوتبال بودند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شبه نظامیان مظنون به همکاری با گروه تروریستی ˈالشبابˈ سومالی، دست کم 48 نفر از ساکنان یک شهر ساحلی در کنیا را به قتل رساندند.

خبرگزاری ˈفرانسهˈ روز دوشنبه به نقل از مقام های کنیا گزارش داد که مظنونان الشباب طی حمله ای گسترده، مقر پلیس، هتل ها و اداره های دولتی را در شهر ساحلی ˈمپکتونیˈ هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در حمله مذکور که اواخر وقت دیروز صورت گرفت ، در حدود 50 مهاجم کاملا مسلح با ورود به این شهر در نزدیکی اقامتگاه گردشگری ˈلاموˈ، پس از حمله به مقر پلیس، بدون هدف به سوی غیرنظامیان شلیک کردند.

به گفته شاهدان عینی، برخی از قربانیان این حمله در کافه ها و هتل ها مشغول تماشا کردن بازی های جام جهانی فوتبال بودند.

ˈبنسون میسوریˈ از مقامات این شهر گفت که چندین ساختمان از جمله هتل، رستوران، بانک و اداره های دولتی از سوی افراد مسلح به آتش کشیده شد.

به گفته وی، مهاجمان سوار بر سه خودرو که پرچم گروه الشباب بر آن ها نصب شده بود، وارد شهر شدند و به زبان سومالیایی سخن می گفتند.

بنابر روایت ساکنان محلی و شاهدان عینی، مهاجمان در حدود ساعت 21 وارد این شهر شده و صدای شلیک و درگیری تا پاسی از نیمه شب نیز شنیده می شد، اما در سحرگاه دوشنبه آرامش به این شهر بازگشت.

صلیب سرخ کنیا شمار کشته شدگان این حمله را 48 نفر اعلام کرد.

ˈدیوید کیمایوˈ رییس پلیس کنیا از این حادثه به عنوان جنایتی هولناک یاد کرد و اعضای گروه تروریستی الشباب وابسته به ˈالقاعدهˈ را مظنونان این حمله دانست.

ارتش کنیا در سال 2011 با عبور از مرز وارد خاک سومالی شد و با پیوستن به 22 هزار نیروی اتحادیه آفریقا به مبارزه با شبه نظامیان الشباب پرداخت.

گروه تروریستی مذکور در واکنش به این اقدام کنیا، وعده انتقام داد و از آن زمان تا کنون سلسله حملاتی را در خاک کنیا به اجرا کرده است که از آن جمله می توان به حمله سپتامبر (شهریور/مهر) گذشته به بازاری در نایروبی اشاره کرد که طی آن 67 نفر کشته شدند.

گروه الشباب همچنین ماه میلادی گذشته مسوولیت قتل دو سرباز کنیایی را بر عهده گرفت.

شهر مپکتونی در مسیر مهم ترین جاده ساحلی کنیا در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی جزیره لامو قرار دارد و کانون تجارت این منطقه محسوب می شود.

جزیره لامو به لحاظ آثار باستانی مورد توجه گردشگران خارجی است .

ماه گذشته ˈفوآد محمد خلفˈ یکی از سرکردگان ارشد الشباب در پیامی رادیویی جنگجویان خود را به حمله به کنیا فراخواند.

به گزارش ایرنا، پس از این فراخوان، وزارت خارجه انگلیس ضمن هشدار به اتباع خود درباره حملات تروریستی احتمالی، صدها شهروند خود را از اقامتگاه های گردشگری در نزدیکی شهر بندری ˈممباساˈ خارج کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین