کد خبر: ۲۴۹۱۶۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

آیت الله سیستانی: فراخوان پیوستن به نیروهای امنیتی تمام شهروندان عراقی را در برمی گیرد

سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: مرجعیت هیچگاه دارای رویکرد طائفه ای نبوده و نیست و امکان ندارد ملت عراق را به جنگ طائفه ای تحریک کند. مرجعیت خواستار الفت و دوستی و وحدت تمامی اقشار ملت عراق در برابر تکفیری ها است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق روز جمعه تاکید کرد که فراخوان وی مبنی بر پیوستن به نیروهای امنیتی، تمام شهروندان عراقی را در برمی گیرد و شامل طایفه خاصی نمی شود.
 
به گزارش پایگاه خبری المسله، آیت الله سیستانی اعلام کرد که فراخوان وی مبنی بر پیوستن به نیروهای امنیتی رسمی بوده و هدف از آن تشکیل گروههای شبه نظامی مسلح خارج از چارچوب قانون نیست.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و خطیب نماز جمعه شهر کربلا با اعلام این مطلب به نقل از مرجعیت ابراز داشت: هدف از اعلام جهاد کفائی از سوی مرجعیت کسب آمادگی لازم برای رویارویی با گروه تکفیری موسوم به داعش است.
 
صافی افزود: مرجعیت معتقد است اگر تمام اقشار ملت عراق به رویارویی با این گروه تکفیری داعش نپردازد و این گروه را از عراق بیرون نکند، فردا پشیمان خواهد شد که در آن صورت پشیمانی سودی ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: مرجعیت هیچگاه دارای رویکرد طائفه ای نبوده و نیست و امکان ندارد ملت عراق را به جنگ طائفه ای تحریک کند. مرجعیت خواستار الفت و دوستی و وحدت تمامی اقشار ملت عراق در برابر تکفیری ها است.
 
وی اظهار داشت : آیت الله سیستانی با اجتماعات مسلحانه غیرقانونی مخالف است و به هیچ وجه تشکیلات مسلحانه غیرقانونی را تایید نمی کند. همگی باید در چارچوب مقررات، برای رفع نیاز نیروهای مسلح داوطلب شوند.
 
صافی اظهار داشت : مرجعیت از صدها هزار شهروندی که طی هفته گذشته به دعوت وی پاسخ مثبت گفته و به مراکز ثبت نام افراد داوطلب مراجعه کردند تشکر و قدردانی می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین