کد خبر: ۲۴۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛

رکورد تماشاگران در جام جهانی برزیل شکست

رکورد تماشاکر در بازی‌های نخست جام جهانی 2014 برزیل شکسته شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، افزایش تعداد بینندگان رقابتهای جام جهانی از رشد محبوبیت فوتبال در جهان خبر می‌دهد. بازی افتتاحیه که بین تیم‌های برزیل و کرواسی برگزار شد در کشورهای برزیل، آلمان، ژاپن و انگلیس بییندگان چند ده میلیونی داشته است.

بر پایه گزارش سایت فیفا، شبکه تلویزیونی TV Globo که بزرگ ترین شبکه ورزشی برزیل است برای بازی افتتاحیه 42/9 میلیون بیننده داشت. دیدار نخست تیم‌های انگلستان - ایتالیا از شبکه BBC 1 انگلیس 14/2 میلیون بیننده داشت و همین دیدار در RA1  انگلستان 12/8 میلیون تماشاگر داشت. این بالاترین میزان تماشاگر در دو کشور برزیل و انگکلستان است.

بازی تیم های ژاپن - ساحل عاج را 34/1 میلیون نفر از شبکه NHK به نظاره نشستند و این دو برابر بیشترین بیننده ای است که این شبکه قبلا داشته است.

پیروزی 4 بر صفر آلمان مقابل پرتغال در شبکه ARD آلمان 26/4 میلیون بیننده داشت و بازی آمریکا و غنا در ESPN  به میزان 11/1 میلیون بیننده داشته است. این برای شبکه نامبرده یک رکورد محسوب می‎شود.

"نیکلاس اریکسون"، مدیر تلویزیون فیفا، گفت: این رکوردشکنی از رشد محبوبیت فوتبال در سراسر جهان از ژاپن گرفته تا آرژانتین خبر می‌دهد. ما همچنین رشد دلگرم کننده‌ای در بازارهای آمریکا و استرالیا می‌بینیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین