کد خبر: ۲۴۹۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
ایران 1 - بوسنی 3

وداع تلخ ایران با جام جهانی 2014

در دقیقه 80 بهترین فرصت ایران در نیمه دوم از دست رفت. شوت رضا قوچان نژاد از پشت محوطه جریمه بوسنی بعد از برخورد به مدافعان بوسنی، به کرنر رفت. بعد از به کرنر رفتن این توپ و بعد از یک رفت و برگشت نکونام پاس زیبایی را به قوچان نژاد نشان داد و این بازیکن با یک بغل پا دروازه بوسنی را باز کرد اما اختلاف یک گل دو تیم چندان دوامی نداشت و تنها 2 دقیقه بعد روی یک ضد حمله بوسنی گل سوم خود را درحالی‌که مدافعان ایران جا مانده بودند، توسط ورشایویچ به ثمر رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تیم ملی ایران امشب در سومین دیدار خود در جام جهانی در ورزشگاه فونته‌نوا شهر سالوادور به دیدار بوسنی می‌رود. ترکیب دو تیم ایران و بوسنی اعلام شد که به شرح زیر است.

ایران: علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، مهرداد پولادی، سید جلال حسینی، امیرحسین صادقی،‌ احسان حاج صفی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و مسعود شجاعی

بوسنی: آسمیر بگوویچ، امیر اسپاهیچ، ورساجوویچ، شونیچ، کولاسیناچ، بسیچ، پیانیچ، سوشیچ، ادین ژکو، ایبیسویچ، هجروویچ

بارش شدید باران در سالوادور/ تیم ملی به ورزشگاه رفت

در شرایطی که کارلوس کی‌روش دیروز به نرمی از وضعیت چمن ورزشگاه فونته‌نوا انتقاد کرد، باران شدید در شهر سالوادور احتمالا وضعیت این زمین را بدتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری دیروز، کارلوس کی‌روش از وضعیت زمین چمن ورزشگاه فونته‌نوا انتقاد کرد و گفت که امیدوار است شرایط زمین برای بازی ایران و بوسنی مناسب شود.

صبح امروز باران شدیدی در شهر سالوادور شروع به باریدن گرفته و اکنون در فاصله حدود یک ساعت تا آغاز بازی بارش باران در این شهر ساحلی شدت گرفته است.این در حالی است که روی زمین چمن ورزشگاه هم کاور کشیده نشده است.

از دیگر اخبار حاشیه‌ای این بازی می‌توان به استقبال کم هواداران بوسنی از بازی امروز اشاره کرد. به نظر می‌رسد بخشی از این هواداران بعد از ناامیدی از تیم‌شان به بوسنی باز گشته‌اند و پیش بینی می‌شود جو بازی امروز به سود تیم ایران باشد.

با توجه به استقبال کم رسانه‌های بین‌المللی از بازی ایران و بوسنی، بخش رسانه‌ای فیفا به خبرنگاران هر دو کارت حضور در نشست خبری و میکسدزون را داده است.

در بخش رسانه‌ای ورزشگه فونته نوا نحوه صعود تیمها در صورت ایجاد شرایط مساوی توضیح داده شده است.

بازیکنان تیم ملی ساعت 11 صبح به وقت محلی هتل دیول را به مقصد ورزشگاه ترک کردند.

تیم ملی ایران درصورت برتری برابر تیم ملی بوسنی و شکست تیم ملی نیجریه برابر آرژانتین به همراه تیم ملی آرژانتین به دور دوم این رقابت ها صعود خواهد کرد.

ملی پوشان والیبال به دیدار ایران و بوسنی رسیدند

تیم ملی والیبال ایران تمرین امشب خود را برای تماشای دیدار تیم های ایران و بوسنی تغییر داد.

به گزارش ایرنا، تیم های ملی والیبال ایران و لهستان روزهای جمعه و یکشنبه 6 و 8 تیرماه در چارچوب هفته ششم لیگ جهانی والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف یکدیگر می روند. قرار بود تیم ملی والیبال امشب از ساعت 20 تا 21 و 30 دقیقه در سالن 12 هزارنفری تمرین کند که این برنامه تغییر کرد.

سکوهای خالی پرتعداد در ورزشگاه فونته نوا/ یک قلب و دو پرچم


در فاصله 45 دقیقه تا شروع بازی ایران و بوسنی تعداد زیادی از سکوهای ورزشگاه فونته‌نوا خالی است.

به گزارش ایسنا، در حالی که از ساعت 13 به وقت محلی آخرین بازی مرحله گروهی ایران در جام جهانی برابر بوسنی آغاز می‌شود، سکوهای خالی زیادی در ورزشگاه به چشم می‌خورد.

پیش از شروع جام جهانی پیش بینی می‌شد که ظرفیت ورزشگاه فونته نوا برای بازی ایران و بوسنی کامل نشود اما این اتفاق بعد از ناکامی بوسنی در صعود از مرحله گروهی بیشتر رخ داده و سکوهای خالی زیادی در این استادیوم دیده می‌شود.

در میان تماشاگران، تعدادی از هواداران هم بنرهایی در دست دارند که به صورت قلب طراحی شده و نصف آن پرچم ایران و نصف دیگر پرچم بوسنی است.

بازیکنان تیم ملی ایران هم پس از ورود به ورزشگاه ساعت 12:15 به وقت محلی وارد زمین چمن شدند و دقایقی بعد بازیکنان بوسنی هم به زمین چمن آمدند.


آخرین دیدار ایران در مرحله گروهی جام جهانی آغاز شد


دیدار ایران و بوسنی از گروه F رقابت‌های جام جهانی فوتبال برزیل، آغاز شد.دیداری که ایران برای صعود نیاز به هر سه امتیاز آن دارد.

برای ایران در این دیدار علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، مهرداد پولادی، سید جلال حسینی، امیرحسین صادقی،‌ احسان حاج صفی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و مسعود شجاعی به میدان رفتند و برای بوسنی آسمیر بگوویچ، امیر اسپاهیچ، ورساجوویچ، شونیچ، کولاسیناچ، بسیچ، پیانیچ، سوشیچ، ادین ژکو، ایبیسویچ، هجروویچ 11 مردی هستند که بازی خواهند کرد.

ملی‌پوشان ایران از همان ابتدا نشان دادند که اراده‌ای برای پیروزی برابر بوسنی دارند و نفوذ احسان حاج صفی در داخل محوطه جریمه بوسنی فرصت خوبی را به ایران داد اما این بازیکن از سوی مدافعان بوسنی سرنگون شد تا این فرصت از دست برود.

در دقیقه دوم این دیدار بازیکنان بوسنی فرصت مناسبی را برای گلزنی از دست دادند. یک ارسال بلند برای ژکو با شوت این بازیکن مشهور همراه شد اما ضربه او از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

در دقیقه نهم این دیدار بار دیگر تیم بوسنی تلاش کرد با ارسال هوایی به گل برسد. ارسال یک توپ بلند برای ژکو این بازیکن را در فرصت سرزنی قرار داد و او با یک ضربه سر تلاش کرد تیمش را به گل برساند اما واکنش خوب حقیقی مانع از این اتفاق شد.

بعد از این فرصت بوسنی بازی متعادل شد و دو تیم تلاش زیادی کردند تا بر روی دروازه یکدیگر موقعیت‌سازی کنند اما هوشیاری مدافعان هر دو تیم مانع از خلق فرصت‌های خطرناک شد. تا اینکه در دقیقه 23 ژکو با یک حرکت پا به توپ از پشت محوطه جریمه تیم ملی ایران خودش را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و با یک ضربه دقیق دروازه ایران را باز کرد. شوت این بازیکن با برخورد به دیرک عمودی تیم ملی ایران وارد دروازه شد تا حساب کار یک صفر به سود بوسنی شود.

تنها یک دقیقه بعد از گل بوسنی بود که ایران می‌توانست کار را به تساوی بکشاند. کار ترکیبی ملی‌پوشان ایران یک فرصت مناسب را درون محوطه جریمه بوسنی برای شجاعی ایجاد کرد اما ضربه این هافبک ایران با بدشانسی تمام به دیرک افقی خورد و راهی به دروازه بوسنی پیدا نکرد.

در ادامه این دیدار ملی‌پوشان ایران فشار زیادی را روی دروازه بوسنی آوردند اما هوشیاری مدافعان بوسنی باعث شد تا مهاجمان ایران در تله آفساید قرار بگیرند و به این ترتیب بازی همچنان یک بر صفر به سود بوسنی باقی بماند.

بوسنی با برتری یک بر صفر برابر ایران،‌نیمه نخست را به پایان رساند.

نیمه دوم

نیمه دوم دیدار ایران و بوسنی درحالی آغاز شد که این دیدار با برتری یک بر صفر تیم اروپایی در جریان است.

دیدار ایران و بوسنی از گروه F رقابت‌های جام جهانی فوتبال برزیل، ساعت 20:30 به وقت تهران آغاز شد. دیداری که ایران برای صعود نیاز به هر سه امتیاز آن دارد.

با آغاز نیمه دوم خسرو حیدری به جای مسعود شجاعی برای ایران به میدان آمد. 

در ابتدای این نیمه بازی متعادلی از سوی دو تیم ارائه شد اما آرام آرام شاگردان کی‌روش پا در زمین بوسنی گذاشتند و صاحب فرصت‌های مناسبی هم شدند. ارسال‌های خسرو حیدری از جناح راست اصلی‌ترین حربه ایران برای ایجاد موقعیت بود اما دفاع مستحکم بوسنی مانع از گلزنی ایران شد.

در دقیقه 59 این دیدار اشتباه سید جلال حسینی موقعیت خوبی را برای تیم بوسنی ایجاد کرد و پیانیچ مهاجم این تیم با یک بغل پای فنی در شرایطی مشکوک به آفساید دروازه ایران را برای بار دوم باز کرد تا حساب کار 2 بر صفر به سود بوسنی شود.

در دقیقه 62 این دیدار علیرضا جهانبخش به جای احسان حاج صفی برای ایران به میدان آمد. این بازیکن تنها بعد از یک دقیقه از حضورش در میدان، روی حرکت خوب دژاگه صاحب موقعیت شد اما ضربه کم جان او را بگوویچ به راحتی در آغوش خود گرفت.

در حالی که تنها یک سوم از زمان بازی باقی مانده بود کارلوس کی‌روش کریم انصاری فرد را در دقیقه 67 به جای دژاگه به میدان فرستاد تا تیم ملی برای نخستین بار در این جام با دو مهاجم همزمان بازی کند.

بعد از به میدان آمدن انصاری فرد ایران تلاش زیادی کرد تا به گل برسد اما این تیم در فاز تهاجمی استراتژی مشخصی را نداشت و نتوانست فرصت‌های جدی را بر روی دروازه بوسنی ایجاد کند.

در دقیقه 78 این دیدار بود که بوسنی یک تعویض انجام داد و سوشیچ از میدان خارج شد و سالیهوویچ به جای او به میدان آمد.

در دقیقه 80 بهترین فرصت ایران در نیمه دوم از دست رفت. شوت رضا قوچان نژاد از پشت محوطه جریمه بوسنی بعد از برخورد به مدافعان بوسنی، به کرنر رفت. بعد از به کرنر رفتن این توپ و بعد از یک رفت و برگشت نکونام پاس زیبایی را به قوچان نژاد نشان داد و این بازیکن با یک بغل پا دروازه بوسنی را باز کرد اما اختلاف یک گل دو تیم چندان دوامی نداشت و تنها 2 دقیقه بعد روی یک ضد حمله بوسنی گل سوم خود را درحالی‌که مدافعان ایران جا مانده بودند، توسط ورشایویچ به ثمر رساند.

در دقایق پایانی این دیدار تلاش شاگردان کی‌روش برای گلزنی بی نتیجه ماند تا ایران با وجود شایستگی فراوانی که از خود در این رقابت‌ها نشان داده بود، در مرحله گروهی حذف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین