کد خبر: ۲۴۹۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

جزئیات پرداخت باقی‌مانده دارایی‌های مسدودشده ایران توسط هند

هند سه قسط باقی مانده نفتی ایران را که برابر با 1.65 میلیارد دلار است در سه قسط از طریق حسابی در امارات متحده به بانک مرکزی ایران منتقل خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هند به زودی سه قسط باقی مانده از دارایی های مسدود شده ایران را که بالغ بر ۱٫۶۵ میلیارد دلار می شود را از طریق بانک مرکزی امارات متحده پرداخت خواهد کرد؛ این سه پرداخت جزو ۴٫۲ میلیارد دلار دارایی های مسدود شده ایران از نفت خواهد بود که قرار است بر اساس توافق موقت ژنو به تهران پرداخت شود.

سایت اینترنشنال بیزینس تایمز در بیان جزئیات بیشتر از پرداخت سه قسط باقی مانده از دارایی های مسدود شده ایران نوشت: در حالی که ایران به مذاکره درباره برنامه هسته ای با کشورهای عضو گروه ۱+۵ مشغول است، هند سه قسط باقی مانده نفتی ایران را از طریق حسابی در امارات متحده پرداخت خواهد کرد. بر اساس توافق موقت ژنو قرار است مبلغ ۴٫۲ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران در هشت قسط و در طول شش ماه به تهران پرداخت شود. (تاکنون پنج قسط آن به ایران پرداخت شده است.)

به نوشته روزنامه هندی ایندین اکسپرس ایران تاکنون ۲٫۵۵ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده اش را از طریق ژاپن و کره جنوبی دریافت کرده است.

بر اساس توافق موقت ژنو، قرار است هند اقساط پنجم تا هشتم خود به ایران را از طریق بانک مرکزی امارات متحده به ایران پرداخت کند.

هند که روزانه تقریبا ۴ میلیون بشکه نفتی را به کشورش وارد می کند واردات نفتی خود از ایران را در سال ۲۰۱۴ به ۵٫۷ درصد کاهش داده است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به نحوه پرداخت سه قسط دیگر از دارایی های مسدود شده ایران از طریق هند، می نویسد: هند با اجرای این سیستم انتقالی جدید باعث شفاف سازی برای ردیابی پول از سوی واشنگتن خواهد بود. پرداخت ۱٫۶۵ میلیارد دلار به ایران بر اساس مکانیزم خاص پیش بینی شده باعث خواهد شد وزارت خزانه داری آمریکا نیز بتواند این مرحله را ردیابی کند. با وجود بهبود در روابط بین واشنگتن و تهران درباره بحران عراق، دستیابی به توافق جامع هسته ای همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش پیام نو، پیشتر هند از طریف بانک ترکیه ای هالک بانک پرداخت های نفتی ایران را ارسال می کرد که این کانال ارتباطی در فوریه ۲۰۱۳ بسته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین