کد خبر: ۲۵۰۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

دولت به فرصت بیشتری برای اثبات توانایی‌هایش نیاز دارد

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پایین بودن قدرت خرید مردم موجب عدم فروش کالاهای تولید داخلی و در نهایت ضرر تولید کنندگان می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد رجایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ضروری‌ترین کار برای غلبه بر مشکلات تولید ملی، تلاش برای افزایش قدرت خرید مردم و رفع مشکلات تامین سرمایه در گردش کارخانه‌ها است.

وی افزود: برای توجیه مردم در راستای خرید کالاهای داخلی باید زمینه‌های لازم را فراهم کرده و یا کالاهایی که مشتری کافی ندارند را به سمت صادرات سوق دهیم.

رجایی خاطرنشان کرد: باقی ماندن کالاهای تولیدی بر روی دست تولید کنندگان منجر به ضرر آن‌ها می‌شود زیرا تمامی تولیدکنندگان دارای بدهی مالی به بانک‌ها بوده و نیاز به تامین مالی برای پرداخت اقساط خود دارند.

وی با اشاره به مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان نیز گفت: قانون مالیاتی در حال بررسی است و در قانون جدید برای شفاف‌سازی و توسعه پهنه مالیات‌رسانی تلاش شده تا با گرفتن درصدهای کمتر، هزینه‌های دولت تامین شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همان‌گونه که همه برای جدایی درآمدهای دولت از پول نفت شعار می‌دهیم در عمل باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تولیدکنندگان در فشار مالی قرار نگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد: با بسته نرم‌افزاری سازمان مالیاتی و شفاف‌سازی‌های لازم مشکلات تولیدکنندگان مرتفع شود.

رجایی درباره فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای داخلی نیز گفت: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه باید در ابتدا مردم بدانند که برای از بین بردن بیکاری فرزندانشان ابتدا باید مسیر تولید را در کشور توسعه بخشید و در این راستا لازم است کالاهای داخلی تولید و به فروش برسد.

وی بهبود کیفیت‌ کالاهای داخلی را یکی دیگر از راه‌های جذب مردم برای خرید دانست و تصریح کرد: علاوه بر افزایش کیفیت کالاها، کاهش قیمت‌ها نیز در این زمینه موثر است زیرا کالاهای خوب با قیمت مناسب مردم را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق می‌کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر خیلی موافق استیضاح آقای حجتی نیستم زیرا دولت یازدهم نیازمند فرصت بیشتری برای اثبات توانایی‌های خودش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین