کد خبر: ۲۵۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

تلاش های گسترده تبلیغاتی رژیم صهیونیستی علیه وین 6

برنامه ریزی آغاز نشست ایران و 1+5 برای مراحل حساس مذاکرات هسته ای، چشم انداز رسیدن به توافق نهایی برپایه جدول زمانی شش ماهه و دیدگاههای مثبت طرفین برای رسیدن به تفاهم اصولی، رژیم صهیونیستی را بیش از گذشته سرگردان کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از توافق ژنو و حتی پس از آن که نظام تحریم های ضدایرانی شکسته شد، تلاش بسیاری کرد تا مذاکرات را به شکست بکشاند، ولی با پاسخ گروه 1+5 مواجه شد که اولویت همیشگی رسیدن به توافق با تهران است و مذاکرات قطع نمی شود.

تشکیل نشست فوری وزیر خارجه ایران و همتایان 1+5 در حاشیه نشست سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به عنوان نخستین جلسه عالی در این زمینه و تاکید همگی بر آغاز مذاکرات سازنده و تداوم حتمی آن، با استقبال گسترده مواجه شد و همزمان خشم مقامات صهیونیستی را برانگیخت.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز بارها در پاسخ به مقامات رژیم صهیونیستی و حتی پس از توافق ژنو در سفر به فلسطین اشغالی گفت است که توافق با ایران در اولویت است و مذاکرات ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دریافت این پاسخ ها، با حمله به گروه 1+5 گفت که «توافق (ژنو) در نظر گرفته شده با ایران بد است»، تلاش کرد، قطار مذاکرات را متوقف کند که موفق نشد و به انزوای چند ماهه رفت.

برگزار شدن چند دور مذاکرات هسته ای در ماههای گذشته همراه با ابراز خوشبینی مقامات کشورهای 1+5 به ویژه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافق و همچنین چشم انداز نشست وین 6، می تواند دلایل اقدامات جدید نتانیاهو برای خروج از این انزوا باشد.

در حالیکه مذاکرات پیش رو براساس برنامه اعلام شده از فردا در وین و با پشتوانه توافق های چندین دور مذاکرات، آغاز خواهد شد، رژیم صهیونیستی دوباره به جنگ روانی و استفاده از فشارهای تبلیغاتی علیه مذاکرات روی آورده است.

نتانیاهو در تازه ترین اقدام در مصاحبه با رسانه های شش کشور عضو گروه 1+5 درخواست های ضدایرانی خود در باره غنی سازی را که قبلا رد شده بود، تکرار کرده است.

وی گفته است: شش کشور طرف مذاکره با ایران نباید تسلیم تهران شوند، زیرا به توافق نرسیدن، بهتر از یک توافق بد است.

رژیم صهیونیستی همچنین در حال برنامه ریزی برای مذاکره هیاتی اعزامی از فلسطین اشغالی با مقامات آمریکایی در باره مذاکرات پیش رو با ایران است.

این ادعاها و اقدامات در حالی مطرح می شود که امروز (سه شنبه) رسانه های غربی با اشاره به اهمیت این دور از مذاکرات ایران و 1+5، اعلام کردند که برنامه حضور ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا در این گفت وگوها وجود دارد.

همچنین گزارش های انتشار یافته مبنی بر اینکه احتمال قوی حضور وزیران خارجه تمامی کشورهای طرف مذاکره در مراحل پایانی گفت وگوها وجود دارد و رسیدن به توافق نیز ممکن است، می تواند سردرگمی کنونی رژیم صهیونیستی را بیشتر توضیخ دهد.

تهران بارها اعلام کرده که غنی سازی حق غیرقابل مذاکره ایران است و کشورهای طرف مذاکره و حتی باراک اوباما رییس جمهوری و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز آن را تایید کرده اند که این موضوع هم بیش از گذشته سبب انفعال نتانیاهو شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین