کد خبر: ۲۵۰۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳

افزایش استقبال ایران از هیات‌های مذهبی آمریکا

یک پایگاه تحلیلی خبری با پرداختن به سفرهای اخیر هیات‌های مذهبی آمریکا به ایران نوشت: ایران در ماه‌های اخیر از هیات مذهبی آمریکا استقبال بیش‌تری کرده است که این می‌تواند ناشی از تغییر رویکرد بین‌المللی ایران باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: از ماه مارس تاکنون سه هیات بزرگ مذهبی از آمریکا به منظور دیدار با شخصیت‌های مذهبی و مقامات ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند.

در ماه مارس یک گروه آمریکایی متشکل از شش شخصیت مذهبی با آیت‌الله مرتضی مقتدایی از اعضای مجلس خبرگان و نماینده آیت‌الله سیستانی در قم دیدار کردند. آن‌ها پس از بازگشت به واشنگتن گزارش سفر خود را به مقامات آمریکا و کاخ سفید شامل بیل برتر، معاون وزیر خارجه ارائه دادند. این گروه هم‌چنین تجارب سفر خود را در اختیار دیگر کشیش‌ها و شخصیت‌های مذهبی سراسر آمریکا قرار داده‌اند.

در ماه مه نیز یک گروه از کاتولیک‌های آمریکا به همراه پروتستان‌ها و مسلمانان سنی به مدت یک هفته به ایران سفر و در کنفرانسی با موضوع مبارزه با افراط‌گرایی‌های مذهبی شرکت کردند. این گروه که در آن جوئل هانتر، مشاور معنوی باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا نیز حضور داشت با افراد مذهبی زیادی شامل سه آیت‌الله در ایران دیدار داشت.

اخیرا نیز در ماه ژوئن بیش از 24 مسیحی که همگی از فرقه‌ای مخالف غسل تعمید بودند به مدت سه هفته به تهران سفر و دیدارهایی را با شخصیت‌های مذهبی جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند. به طور قطع برای کشوری که روحانیون آن را اداره می‌کنند گفت‌گوهای بین‌ادیانی یک خواسته مهم است.

سال گذشته با انتخاب حسن روحانی، رییس‌جمهور میانه‌روی ایرانی شرایط در این کشور تغییر کرد و آمریکایی‌ها شامل روزنامه‌نگاران برای گرفتن ویزای سفر به ایران راحت‌تر بودند. هم‌چنین مذاکرات هسته‌ای ایران و بهبود روابط این کشور با جهان نیز بر این مساله تاثیرگذار بوده است.

 به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المانیتور، این هیات مذهبی پس از سفر به ایران گفتند اگرچه مقامات آمریکایی در حال حاضر در مورد مساله هسته‌ای ایران با مقامات این کشور در تعامل هستند اما گفت‌وگوی مردم دو کشور برای ارتقای سطح دانش آمریکایی‌ها از ایران و نزدیکی روابط دو کشور امری ضروری است.

المانیتور در ادامه به نقل از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نوشت که گفت‌وگو بهترین راه برای برقراری صلح است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین