کد خبر: ۲۵۱۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲

وین 6؛ادامه نگارش متن توافق جامع در بعدازظهر روز شنبه

رایزنی های معاونان ظریف و اشتون در مسیر نگارش متن توافق جامع هسته ای که از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح روزشنبه چهارمین روز از مذاکرات هسته ای وین 6 آغاز شد،بعد از یک تنفس کوتاه بعداز ظهر نیز از سرگرفته می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی و هلگا اشمید درحالی از ظهر روز گذشته( جمعه) رایزنی ها و کار نگارش متن توافق جامع هسته ای را آغاز کرده و تاکنون بالغ بر 14 ساعت مذاکره و کار سنگین و فشرده در این زمینه را پشت سرگذاشته اند که در مواقع لزوم و هر زمانی که ضرورت ایجاب کند،مجید تخت روانچی و استفان کلمنت دیگر معاونان ظریف و اشتون و همچون کارشناسان گروه های مذاکره کننده هسته ای نیز به این جمع اضافه می شوند.

بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه ایران و خانم کاترین اشتون نیز همچنان در وین حضور داشته و بر روند نگارش متن توافق جامع نظارت می کنند.

بنابراعلام مایکل مان،سخنگوی خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست گروه مذاکره کننده 1+ 5 که در صفحه شخصی وی در توئیتر منتشر شده اشتون و ظریف بعد از انجام مراحل مختلف نگارش روند پیشرفت کار را ارزیابی می کنند.

سخنگوی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران پنجشنبه شب و در پایان دومین روز از مذاکرات وین 6،در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام رایزنی ها و دیدارهای دوجانبه و چند جانبه ایران و دیگر هیات های مذاکره کننده،گفت : این رایزنی ها و دیدارهای دوجانبه برای ارزیابی مجدد و تلاش برای فهم مواضع انجام شد تا کار نگارش متن از روز جمعه آغاز شود .

عباس عراقچی در پاسخ به سووالی درخصوص اختلافات طرفین در مسیر نگارش متن،گفت: پرانتزها همچنان سرجای خودش هست، ما در جلسه گذشته متنی را آماده کرده ایم که می توان گفت تقریبا تمام مفاد آن مورد اختلاف است و هنوز کار بسیاری دارد که به هم نزدیک شویم.

عراقچی افزود: ما به جلساتی که هم روی مفاهیم به صورت کلی بحث شود و هم جلسات نگارش که دقیقا مواضع را بتوانیم روی کاغذ پیاده بکنیم، نیاز داریم.

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد:تمام تلاش ما این است از این فرصتی که تا 20 جولای باقی مانده است کمال استفاده را انجام دهیم و بتوانیم به لحاظ کلی روی بحث هایی که اختلاف داریم به یک تفاهم برسیم و بعد این تفاهم را روی کاغذ بیاوریم،عبارات و ادبیات مناسب را پیدا و روی آن توافق کنیم و در نهایتا به یک متنی که مورد توافق باشد برسیم و توافق نهایی را تشکیل بدهد.

ششمین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 موسوم به وین 6 که آخرین دور از این گفت و گو ها قبل از پایان فرصت تعیین شده 20 جولای / 29 تیر برای دستیابی به توافق جامع است از روز چهارشنبه 11 تیرماه آغاز شده و قرار است به صورت مستمر تا 29 تیرماه ادامه داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به وین درخصوص این مرحله ازمذاکرات هسته ای، تاکید کرد: اگر طرفین ما اراده سیاسی برای دستیابی به توافق نهایی داشته باشند ما با آمادگی کامل برای این منظور به وین آمده ایم.

محمد جواد ظریف در عین حال تاکید کرد:ما هیچ چیزی بیشتر از حق خود نمی خواهیم و حاضریم نگرانی های بین المللی را برطرف کنیم اما زیر بار تحمیل و زیاده خواهی هم نخواهیم رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین