کد خبر: ۲۵۱۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

عیسی کلانتری: دولت یازدهم وارث مخروبه‌ای از دولت قبل است

با گذشت یک سال از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد سال گذشته، اکنون شاید به مرور بتوان عملکرد این دولت را مورد ارزیابی قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در همین رابطه سلام نو گفتگویی با عیسی کلانتری، وزیر کشاورزی دولت‌ هاشمی رفسنجانی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:
 
وی در این رابطه گفت: دولت جدید، وارث مخروبه‌ای است که از دولت قبل به جا مانده و برای اصلاح زمان نیاز است تا آوار برداری شود و کشور به حالت عادی باز گردد. در واقع دولت موجود به نوعی در حال از بین بردن ویرانی‌هایی است که در هشت سال دو دولت قبل ایجاد شده است.
 
عیسی کلانتری در ادامه به خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» گفت: دولت یازدهم با وجود اینکه کشوری آسیب دیده را تحویل گرفت، اما در بسیاری از بخش‌ها موفق عمل کرده است. در بخش سیاست خارجی، مهار تورم، راه اندازی تولید و مهار گرانی حوزه‌هایی است که دولت کارنامهٔ خوبی داشته است. البته برنامه‌هایی هم داشته که به ظاهر مناسب نبوده، اما کار‌شناسی شده است. مانند کاهش وام‌ها، آن هم به دلیل مهار تورم و نظارت‌های بیشتر مراجع ذی نسبت به این موضوع. 

وزیر دولت هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: دولت یازدهم در خصوص سیاست خارجه موفق عمل کرده و توانسته است برخی تحریم‌ها را از میان بردارد. امیدواریم با دستیابی به توافق نهایی، تحریم‌ها به طور کامل حذف شده تا دست دولت برای اجرای برنامه‌های خود باز شود.
 
کلانتری تصریح کرد: باید توجه داشته که اصلاح امور پس از تخریب احمدی‌نژاد کار آسانی نیست. به نظر من با توجه مسائلی که در دولت قبل ایجاد شده است، دولت یازدهم نمره قبولی می‌گیرد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تندروهای داخلی توان ایجاد مشکل برای دولت یازدهم را دارند اذعان داشت: دولت به اندازه کافی پخته هست که نیروهای داخلی اینچنینی نتوانند کاری از پیش ببرند.

این فعال سیاسی در پایان به سلام نو گفت: البته باید حرف‌های حق منتقدین گوش داده و فقط حرف‌های ناحق نشنیده گرفته شوند. هر مخالفی ممکن است حرف خوب هم بزند که تاثیر داشته باشد. اما عده‌ای هستند که وظیفهٔ تخریب دولت را دارند و به خوبی هم انجام وظیفه می‌کنند که کاری هم نمی‌شود کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین