کد خبر: ۲۵۲۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴

آغاز نشست سه‌جانبه ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا

نشست سه جانبه معاونان هیات های مذاکره کننده هسته ای ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا با هدف رایزنی در مسیر نگارش متن توافق جامع هسته ای در هتل کوبورگ وین آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا،در این نشست سه جانبه که در نهمین روز از ششمین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 و بعد از نشست دو جانبه محمد جواد ظریف و کاترین اشتون برگزار می شود،سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، هلگا اشمید، استفان کلمنت و همچنین وندی شرمن حضور دارند.

مذاکرات هسته ای وین 6 از روز چهارشنبه 11 تیرماه ( 2 جولای) با ورود هیات مذاکره کننده ایران به وین و دیدار دو جانبه ظریف و اشتون آغاز شده و قرار است به صورت مستمر تا 29 تیرماه (20 جولای) ادامه داشته باشد.

در طول روزهای گذشته این مرحله از مذاکرات نشست های دوجانبه، سه جانبه و عمومی با حضور هیات های مذاکره کننده ایران و 1+5 در سطوح مختلف روسا، معاونان و همچنین کارشناسان فنی و حقوقی با دستور کار نگارش متن توافق جامع هسته ای انجام شده است.

مذاکرات وین 6، درحالی نهمین روز خود را پشت سر می گذارد که براساس اعلام منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران ،حضور وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی در وین قطعی شده و این مقام ها روز شنبه به هیات های مذاکره کننده ملحق خواهند شد.

این مقام آگاه به ایرنا گفت: حضور وزیران خارجه آمریکا، انگلیس ، فرانسه و آلمان در وین با هدف کمک به پیشرفت مذاکرات و روند نگارش متن انجام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین