کد خبر: ۲۵۲۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

دينی كه مبنای كسب قدرت و متکی بر خشونت باشد محكوم به زوال است

رئيس حوزه علميه كاشان با تصريح بر اين كه ديني كه مبناي كسب قدرت و ثروت و متكي به خشونت باشد محكوم به زوال است، گفتند: مهم اين است كه ما ديني داشته باشيم كه وابسته به روش و سلوك رسول الله و مبتني بر رأفت و عطوفت نبوي و علوي باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حضرت آیت الله میر سید محمد یثربی، شامگاه هفدهم تیرماه در ضیافت افطار روحانیون و مبلغان ديني، كه فرماندار کاشان، روسای دانشگاه‌های کاشان و علوم پزشکی و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند، وظيفه روحانيت شيعه را دعوت به خدا و دعوت به اماماني كه ولايت خدا را دارند عنوان كردند و تأكيد كردند كه اين دعوت بايد به دور از توهمات، به دور از توسل به قدرت و زور، به دور از شائبه ها و خرافات، و بدون اتكاي به قدرت و ثروت باشد.


به گزارش آفتاب، آیت الله یثربی با تصريح بر اين كه ديني كه مبناي كسب قدرت و ثروت و متكي بر خشونت باشد محكوم به زوال است، گفتند: مهم اين است كه ما ديني داشته باشيم كه وابسته به روش و سلوك رسول الله و مبتني بر رأفت و عطوفت نبوي و علوي باشد.

ايشان با اشاره به ماجراي ورود پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) به مكه بيان داشتند: پيامبر كه سرشار از رحمت و رأفت و عطوفت بود، علي رغم همه بدي هايي كه نسبت به ايشان انجام دادند، آن روز را روز رحمت اعلام كردند.

ايشان افزودند: امروز سالگرد رحلت حضرت خديجه (سلام الله علیها) است و در همين سال هم حضرت ابوطالب درگذشت كه به عام الحزن معروف شد. اما نكته اين جاست كه با وجود اين كه پيامبر را سه سال در شعب در سخت ترين شرايط منزوي كردند، اما ايشان براي دستيابي به قدرت، اشاعه فرهنگ توحيد، نشر معارف فطري و اعتقادي هيچگاه از زور و خشونت استفاده نكردند و هرچه بود سلم و رحمت و سلام و حرمت گذاري به انسان ها بود.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علميه قم، گروه هاي افراط گراي القاعده، داعش، النصره و .. را مولود نافهمي و بدفهمي دانستند و گفتند: حاكميت بر مردم يا بايد منصوب من الله باشد يا به اقبال عمومي مردم، اگر دين را به زور بر مردم تحميل كنيد اين منجر به معارضه با دين مي شود.

ايشان با بيان فرازي از خطبه نخست نهج البلاغه با تصريح بر اين كه بنا بر نظر امام علي (سلام الله علیه)، پيامبر چيز تازه اي نياورده بود و رسالت ايشان برانگيختن دفينه هاي عقلاني بود، تأكيد كردند: فطرت انساني از زور گريزان است، فطرت انساني از تحميل عقايد برائت دارد، از نفاق و دورويي و رياكاري نفرت دارد و به همين دليل دعوت ما بايد بنا بر صدق و صفا و صميميت باشد.

حضرت آيت الله يثربي در خصوص شيوه سلوك آيت الله حاج سيد مهدي يثربي گفتند: يك عالِم و روحاني با شناخت مردم، دريافت نيازهاي مردم و حركت بر اساس برآوردن احتياجات مردم به گونه اي زندگي مي كند كه پس از هشت سال بنا بر سخن خبرگزاري ها حدود چهل هزار نفر در هشتمين سالگردش شركت مي كنند، و افزودند: همين توجه به مردم و رفع نيازهايشان را از آيت الله يثربي به عنوان استاد همه مان كسب كرده باشيم براي ما كافيست.

رئيس حوزه علميه كاشان نياز امروز جامعه را نشر معارف دين خالص دانستند و در توضيح آن افزودند: بايد دين نابي كه از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) و فرزندانش آموخته ايم را به مردم آموزش دهيم و جامعه اي كه با بيماري هاي فراوان اخلاقي مواجه است و به فقر كه منشأ دروغگويي، نفاق، دورويي، و تعدي و تجاوز به حقوق ديگران است آلوده شده را به سمت و سوي درستي هدايت كرد.

ايشان در پايان با بيان اين كه مسائل و مشكلات اخلاقي جامعه منحصر به روسري زنها نيست و جامعه با مشكلات اخلاقي جدي اي روبروست، تأكيد كردند: اين مسائل ضرر مستقيم براي جامعه ندارد و بايد با راهكار مختص خود حل و فصل شود، اما دروغگويي و تهمت و غيبت و سوءظن و بدگماني از بيماري هاي خطرناكي است كه به سرعت در جامعه فراگير مي شود و بايد جامعه را نسبت به عواقب و تبعات آن آگاه ساخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین