کد خبر: ۲۵۲۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

احتمال محاکمه مجدد برلوسکنی

یک دادستان ایتالیایی از دادگاهی درخواست کرده تا سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا را به خاطر پرداخت 750 هزار یورو به عنوان حق‌السکوت به کسانی که از روابط جنسی وی مطلع بودند، محاکمه کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک دادستان ایتالیایی از دادگاهی درخواست کرده تا سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا را به خاطر پرداخت 750 هزار یورو به عنوان حق‌السکوت به کسانی که از روابط جنسی وی مطلع بودند، محاکمه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاسکوآله دراگو، دادستانی در شهر باری در جنوب ایتالیا از دادگاه خواسته است تا برلوسکنی 77 ساله، رهبر حزب راست میانه را محاکمه کند.

به گفته این دادستان، برلوسکنی با پرداخت پول به یک تاجر محلی وی را ترغیب کرده است که شهادت دروغ بدهد و به بازرسان نگوید که برای میهمانی‌های برلوسکنی روسپی فراهم می‌کرده است.

به گفته این منبع آگاه دادگاه شهر باری در چهاردهم نوامبر جلسه رسیدگی اولیه را تشکیل می‌دهد تا درباره متهم کردن و یا متهم نکردن نخست وزیر پیشین ایتالیا تصمیم بگیرد. برلوسکنی همواره انجام هرگونه اقدام اشتباهی را رد کرده است و در جریان بازجویی‌ها که از سال 2009 آغاز شده بود، دادستان‌ها را به سوء استفاده از قدرتشان برای تخریب وجهه‌ سیاسی‌اش متهم می‌کرد.

در یک پرونده جداگانه، برلوسکنی به سوء استفاده از قدرت و پرداخت پول برای روابط جنسی با دختری زیر سن قانونی که به پرونده "روبی" مشهور شد، محکوم شده است اما درخواست تجدیدنظر ارائه کرده و حکم نهایی این پرونده طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

نخست وزیر پیشین ایتالیا سال گذشته به اتهام تقلب مالیاتی به صورتی قطعی محکوم شد که در پی آن کرسی پارلمان‌اش را از دست داده و به چهار سال حبس محکوم شد و پس از آن حکم وی به یک سال انجام خدمات اجتماعی و کار در خانه سالمندان در نزدیکی میلان کاهش یافت.

با این حال این حکم نتوانست او را از عرصه سیاست دور نگه دارد و همچنان رهبری حزب "فورزا ایتالیا" را که خودش در سال 1994 تاسیس کرده بود، برعهده گرفت. این حزب در جریان انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه در جایگاه سوم قرار گرفت که بدترین نتیجه برای وی طی دو دهه گذشته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین