کد خبر: ۲۵۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸

وزیر ارشاد: دوای دردهای جهان اسلام، تمسک به قرآن و اهل بیت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: دوای همه دردهای کشورهای اسلامی تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است زیرا چنین کاری همه مسلمانان را از تفرقه مصون می دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی جنتی عصر شنبه در مراسم بیست و دومین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم در تهران افزود: تمسک به قرآن و اهل بیت بوده که ملت ایران را سرافراز ساخته است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، وی در همین راستا، توسعه فرهنگ قرآنی را از اولویت های فرهنگ کشور برشمرد و تصریح کرد: توفیقاتی که در این عرصه بدست آمده، در سایه عمل به توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب میسر شده است.

جنتی، در عین حال تکریم از خادمان قرآنی را فراتر از وظایف و توان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: بر همین اساس، توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی به عنوان شعار بیست و دومین نمایشگاه قرآن انتخاب شد.

وی با ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس اظهارداشت: در این نمایشگاه، آثار فاخر قرآنی و انبوهی از آثار مکتوب و نرم افزاری در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 252 ناشر در بخش مکتوب، 55 موسسه نرم افزاری در بخش رسانه های دیجیتال و 66 موسسه و نهاد در بخش نهادها و موسسات در نمایشگاه امسال قرآن کریم مشارکت داشتند.

وی گفت: در بخش میراث مکتوب نمایشگاه، تاریخچه ترجمه ها و تفاسیر قرآن ارائه شد و کارشناسان در بیش از یکصد نشست علمی و تخصصی در حاشیه این نمایشگاه به ارایه دیدگاههای خود در باره این کتاب مقدس پرداختند.

جنتی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: قرآن همواره در ایران عزیز بوده و خدمت به آستان قرآن هیچگاه وابسته به حمایت و هدایت حکومت ها و دولت ها نبوده بلکه حرکتی خودجوش، با برکت و برگرفته از ایمان مردم در شهرها و روستاها به شمار می رفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری خواست نسبت به افزایش اعتبارات بخش قرآنی توجه ویژه را داشته باشد تا موسسات قرآنی در سایه چنین حمایت هایی بتوانند گام های بلندتری را برای توسعه فرهنگ آن بردارند.

در این مراسم، علاوه بر رییس جمهوری، شماری از مسئولان از جمله احمد مسجدجامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم حضور داشتند.

در این مراسم، رییس جمهور از 12 خادم قرآن کریم در هفت رشته تجلیل کرد.

بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم تا 25 تیرماه از ساعت 18 تا 24 پذیرای علاقمندان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین