کد خبر: ۲۵۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

ابتکار: مهلت خودروسازان برای یورو 4 تمدید نمی شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مهلت خودروسازان برای ارتقای محصولات خود به استاندارد یورو 4 تمدید نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معصومه ابتکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت، خودروسازان موظفند تا اول شهریورماه سالجاری محصولات خود را با استاندارد یورو 4 تولید کنند و این زمان تعیین شده تمدید نمی شود.

وی گفت: اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای تولید و توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 موفقیت آمیز بوده است و از ابتدای سالجاری تاکنون همواره شاهد هوایی سالم و پاک در کلان شهر تهران بودیم به جز در مواردی به علت ریزگردها هوا در شرایط ناسالم قرار گرفت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: مهلت تعیین شده برای خودروسازان هم تمدید نمی شود زیرا خودروی غیر استاندارد نقش بسزایی در آلودگی هوا دارد.

اکنون در 4 کلان شهر تهران، کرج، اراک و تبریز بنزین با استاندارد یورو 4 توزیع می شود و بر اساس برنامه زمان بندی شده تا پایان سالجاری بنزین یورو 4 در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و اهواز نیز توزیع خواهد شد.

کارشناسان معتقدند بیشترین علت آلودگی در شهرها منابع متحرک مانند خودروها هستند و بر اساس مصوبه هیات دولت خودروها باید بر اساس استاندارد یورو 4 تولید شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین