کد خبر: ۲۵۲۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷

جزئیاتی تازه از پرونده رویانیان

خانه سردار رویانیان به دلیل بدهی شخصی وی به یک موسسه مالی اعتباری توقیف شد. در عین حال حکم وی برای پست مسئول بازرسی ویژه معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح تا زمانی که حکم دادگاهش روشن نشود، صوری است و جنبه رسمی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یک منبع آگاه درباره جزئیات پرونده محمد رویانیان به سایت «پیام‌ نو» گفت: پرونده رویانیان مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس و رئیس ستاد سوخت که به علت تخلفات و ابهامات مالی دو ماه در بازداشت بود، هم‌اکنون در مرحله تحقیقات است. محمد رویانیان هم‌اکنون به قید وثیقه‌ای سنگین از بازداشت خارج شده است. وی در مدت بازداشت افشاگری کرده است که کلیه پول‌هایی که با حجم بالا جابجا شده به دستور مقامات دولت سابق بوده است. در این افشاگری‌ها نام «م.ر» فرزند یکی از نمایندگان سابق اصفهان نیز به چشم می‌خورد.

توقیف کامل منزل سردار

پیام نو در ادامه نوشت: پیش از این خبر احتمال توقیف خانه محمد رویانیان در نیاوران در رسانه‌ها منتشر شده بود. برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که سند این خانه برای پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان در چند بازی پایانی لیگ برتر و گرفتن یک وام ۲ میلیارد تومانی در رهن یک موسسه مالی اعتباری بود اما به دلیل عدم پرداخت اقساط، این خانه در آستانه توقیف قرار گرفته است.

یک منبع آگاه اطلاع داد که منزل شخصی محمد رویانیان در منطقه نیاوران - جماران که تا کنون در آستانه توقیف بود، توسط مقامات قضایی توقیف شده است و بر خلاف اخبار منتشرشده، توقیف این خانه ارتباطی با پول بازیکنان نداشته است بلکه با چک‌های بلامحل سعید شیرینی مرتبط است.

این منبع آگاه درباره دلایل اصلی بازداشت رویانیان می‌گوید: مقداری از مبالغ واریزشده به ستاد سوخت از محل هدفمندی یارانه‌ها به حساب شخصی می‌رفته و در باشگاه پرسپولیس هزینه می‌شده است. این در واقع شبیه از این جیب به آن جیب شدن بودجه‌های دولتی است که هیچ قانون و مقرراتی در خصوص این جابجایی‌ها وجود ندارد.

گره خوردن پرونده شیرینی با رویانیان

تا کنون نام پرونده‌های سعید شیرینی و محمد رویانیان به طور جداگانه آورده می‌شد و هیچگونه اطلاعی از گره خوردن یا ارتباط این دو پرونده با هم وجود نداشت اما بر اساس گفته‌های این منبع آگاه، بخش‌هایی از این دو پرونده با هم ارتباط دارند.

اطلاعات به دست آمده در مورد وضعیت سعید شیرینی نایب رئیس شرکت واردات خودروی صدرا سیستم پاسارگاد و سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت عاملی رویانیان حاکی از آن است که وی به دلیل صدور چک‌های بلامحل در بازداشت بود. بر اساس این اطلاعات، گویا یکی از دلایل صدور چک‌های بلامحل، انعقاد قراردادهایی با افراد نامعلوم در باشگاه پرسپولیس است و پول به دست آمده از این قراردادها هم به حساب شخصی واریز می‌شده است. البته قسمتی از این مبالغ هم در باشگاه هزینه می‌شده است اما قسمت اعظم آن به حساب شخصی جابجا می‌شده و در واقع این قراردادها و چک‌های صادره با هدف پولشویی انجام می‌شده است.

حضور صوری سردار در ستاد کل

قبل از اینکه وضعیت پرونده سردار رویانیان مشخص شود، وی از انتصابش به عنوان مسئول بازرسی ویژه معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و در مورد شایعه بازنشستگی‌اش و اینکه چگونه در آستانه بازنشستگی به این سمت رسیده است، توضیح داد که با وجود ۳۶ سال سابقه خدمت به لطف ریاست ستاد کل نیروهای مسلح بازنشستگی‌اش منتفی شده است. با این حال اطلاعات کسب‌شده حاکی از آن است که تا حکم نهایی دادگاه صادر نشود، طبق روال قانونی و به لحاظ حقوقی این سمت سردار رویانیان جنبه رسمی پیدا نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین