کد خبر: ۲۵۲۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

سخنگوی دولت سوریه: اسد در برابر داعش متحد غرب است

معاون وزیر خارجه سوریه می گوید حمایت از گروه های شورشی در درگیری سوریه نتیجه ای معکوس در اروپا داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یکی از وزرای ارشد سوریه با اشاره به اینکه این کشور مصمم است گروه افراطی داعش را از بین ببرد، از کشورهای غربی خواست با پیوستن به مبارزه علیه تروریسم و پایان دادن به حمایت از شورشی هایی که سعی دارند بشار اسد را سرنگون کنند، «واقعیت جدید» را درک کنند.

فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه به گاردین گفت: «تنها راه حل و فصل این وضعیت همکاری با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است. بسیاری از کشورها حال به دنبال همکاری امنیتی با دمشق هستند اما مسائل امنیتی را نمی توان از همکاری های سیاسی جدا کرد.»

وی این ادعا که اسد با داعش همکاری می کند را رد کرد. دشمنان اسد وی را متهم میکنند که اقدامات این گروه را تحمل می کند و تلویحا با آنها همکاری می کند تا درگیری میان واحدهای شورشی را تحریک کند و خود را شخصیتی سکولار علیه کوته فکران القاعده و جهادی جلوه دهد.

ارتش آزاد سوریه که از حمایت آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار است، تاکید دارد که تنها گروهی است که توانایی شکست دادن داعش و جبهه النصره را دارد. 

مقداد با رد آنچه تبلیغات بی اساس خوانده سعی می کند با انجام مصاحبه های مختلف از عزم سوریه برای شکست داعش با کمک عراق و تمام کسانی که مایل به شکست تروریسم صحبت کند. وی به عنوان ماهرترین سخنگوی دولت، دقیقا دیدگاه های اسد را بازتاب می دهد.

به گفته مقداد کشورهای اروپایی از جمله انگلیس در حال تغییر ذهنیت خود نسبت به سوریه بوده اند. بسیاری از کشورها در حال نزدیک شدن به ما هستند تا همکاری هایی در زمینه امنیتی داشته باشیم. ما به همه آنها گفته ایم که مسائل امنیتی قابل تفکیک از همکاری های سیاسی نیستند.»

وی با اشاره به اینکه انتخاب دوباره اسد طی ماه گذشته به عنوان رئیس جمهوری سوریه باید محاسبات را تغییر دهد، گفت: «شرایط به طور کلی رو به بهبود است. دولت سوریه اعتماد به نفس بیشتری یافته است. اسد به زودی برای دور جدید سوگند خواهد خورد و انگلیس، آمریکا، فرانسه و به طور کلی اروپاییان باید تغییر کنندو با واقعیت پیشرفت ها در سوریه کنار بیایند.»

به گفته مقداد با وجود شکست مذاکرات ژنو2 طی سال جاری، سوریه هنوز هم خواستار یک راه حل سیاسی برای درگیری ها است البته پس از شکست دادن تروریسم.

وی در ادامه هشدار داد که استفان دمیستورا، دیپلمات ایتالیایی -سوئدی که به عنوان نماینده ویژه جدید سازمان ملل در سوریه جایگزین اخضر ابراهیمی شده، باید بی طرف بماند و واقعیات جدید پس از انتخاب اسد را درک کند.

به گزارش فرارو به نقل از گاردین، مقداد در پایان این مسئله که توافق بر سر برنامه هسته ای ایران به معنای کاهش حمایت از تهران خواهد بود را رد کرد. حمایت ایران از اسد طی سه سال گذشته نقش تعیین کننده ای داشته است. وی در ادامه گفت: «ما هیچ نگرانی در مورد نزدیکی ایران- امریکا- اروپا نداریم. ما به رهبری ایرانی و ماهیت استراتژیک روابط میان سوریه و جمهوری اسلامی اعتماد داریم.» 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین