کد خبر: ۲۵۲۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

هاشمی رفسنجانی: برای مردم غزه دعا کنید

جمعی از نونهالان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) افطار شانزدهمین روز ماه مبارک رمضان را میهمان آیت¬الله هاشمی رفسنجانی بودند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام در این دیدار، نوجوانان را آینده سازان مملکت خواند و با توصیه آنها به تحصیل، گفت: یکی از کارهای ماندگار کمیته امداد امام (ره) ، کمک به فرزندان خانواده¬های بی¬بضاعت برای تحصیل است تا در آینده روی پای خودشان، برای زندگی فردی و اجتماعی کار کنند.

به گزارش آفتاب، آیت¬الله هاشمی رفسنجانی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، رشد انسان¬ها از طریق ناملایمات را دارای مصادیق زیادی در تاریخ خواند و با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، گفت: این گونه انسان¬ها به درختانی تشبیه شده¬اند که در بیابان و در مقابل سرما و گرما مقاومت می¬کنند و می¬بالند.

ایشان با بیان روند تاریخی شکل¬گیری کمیته امداد به دستور امام راحل، گفت: در طول این سال¬ها خدمات ارزشمند و ارزنده ای برای کم کردن مشکلات نیازمندان انجام داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر جایگاه و ارزش انسان در بین مخلوقات خداوند، افزود: شخصیت انسان به مال، قدرت و مکنت نیست، بلکه به محتوا انسانی است که در نیازمندی¬ها بیشتر نمود پیدا می¬کند.

آیت¬الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش به جنایاتی که این روزها علیه زنان و کودکان در غزه می¬شود، اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک و در آستانه لیالی قدر برای اصلاح امور مسلمین و رهایی مسلمانان از گرفتاری¬های اقتصادی و سیاسی ، به خصوص برای کودکان مظلوم غزه دعا کنید.

در آغاز این دیدار، گروه سرودی از نوجوانان ، به اجرای برنامه خویش درباره لزوم کار و کوشش پرداختند و سپس آقای انواری، سرپرست کمیته امداد امام (ره) ، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت¬های فعلی و برنامه¬های آینده کمیته امداد امام (ره)، گفت: یکی از برنامه¬های کمیته امداد برای اجتماعی شدن خانواده¬های تحت پوشش و فرزندان آنها ، دیدار با مسؤولان عالی رتبه نظام است.

همزمان با اذان، نماز مغرب و عشاء به امامت آیت¬الله هاشمی رفسنجانی اقامه و بعد از آن افطار در فضایی صمیمی صرف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین