کد خبر: ۲۵۳۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

"بحث‌ها میان ایران و 1+5 برای تمدید مذاکرات ادامه دارد"

یک دیپلمات ایرانی اعلام کرد که بحث ها میان ایران و گروه 1+5 برای تمدید مذاکرات ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، امروز (پنجشنبه) در شانزدهمین روز مذاکرات وین 6 پس از دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره آخرین روند مذاکرات اظهار داشت: در دیدار دکتر ظریف و خانم اشتون درباره تمدید مذاکرات صحبت شد ولی بحث ها ادامه دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا درباره طول مدت زمان تمدید مذاکرات توافقی شده است، گفت: هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است و بحث ها ادامه دارد.

این دیپلمات در پاسخ به سوالی درباره نحوه قطعی شدن زمان تمدید مذاکرات و نیز اینکه مذاکرات وین 6 چه زمانی پایان خواهد یافت، اظهار داشت: قاعدتا دکتر ظریف و خانم اشتون دوباره با یکدیگر ملاقات خواهند کرد ولی هنوز زمان این دیدار مشخص نیست.

محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در جلسه ای که بیش از یک ساعت به طول انجامید روند مذاکرات وین 6 را ارزیابی و درباره تمدید احتمالی مذاکرات گفت و گو کردند.

دیدار این دو در صبح پنج شنبه شانزدهیمن روز ازمذاکرات وین 6 در ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت محلی شروع شد و در ساعت 12 و 45 دقیقه پایان یافت .

در همین رابطه منابع دیپلماتیک دو طرف روز گذشته از احتمال پایان مذاکرات وین 6 در روز جمعه ( فردا) خبر دادند که البته وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر دیروز ( چهارشنبه) تاکید کرد هنوز با تمدید مذاکرات موافقت نکرده و گروه مذاکره کننده ایران همچنان برای ادامه گفت و گو ها تا 20 جولای آمادگی دارد. 

ظریف همچنین چهارشنبه شب در حاشیه مراسم احیای شب قدر در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین به خبرنگاران گفت:آمادگی داریم تا ٢٠ جولای (29 تیرماه) همچنان به مذاکره ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: هر زمان احساس کنیم مذاکره به جایی رسیده که باید متوقف شود یا به شکل دیگری ادامه پیدا کند آماده هستیم ولی هنوز چنین تصمیمی گرفته نشده است.

ظریف با تاکید بر اینکه مذاکرات همچنان ادامه دارد،گفت:تمرکز ما الان بر روی بحث های محتوایی مثل تحریم ها و امکان تمدید مذاکرات است و بحث ها در این رابطه ادامه دارد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه در چند روز آینده در رابطه با این موارد تصمیم گیری شود، گفت:درحال حاضر شرایط به گونه ای است که نیاز به گفت و گو و تصمیم گیری جدی به ویژه توسط اعضای 1+5 وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ظریف تاکید کرد که درباره ادامه روند مذاکرات نیز هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و همه چیز هایی که مطرح شده بیشتر گمانه زنی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین