کد خبر: ۲۵۳۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲

معرفی ابعاد وجودی علی(ع) با استناد به نهج‌البلاغه صورت گیرد

یک مدرس حوزه علمیه گفت: نهج‌البلاغه سخنان امیرالمومنین علی(ع) و نوع نگاه آن حضرت به مسایل مختلف بود که از این طریق می‌توان شخصیت متعالی ایشان را بیش از پیش شناخت و ضروری است در ایام سوگواری شهادت، در راستای معرفی هر چه بهتر ایشان از این کتاب گران‌بها نیز استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام علی‌اصغر مصطفوی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: حضرت علی(ع) نمونه بارز یک انسان متعالی بودند و این امر علاوه بر تاثیرات ایشان از وجود پدر و مادری متدین و خداجو و همچنین پرورش در دامن پیامبر اکرم(ص)، ناشی از روحیه والای ایشان در حقیقت‌طلبی و خداباوری بود.

وی افزود: باید توجه داشت معرفی همه ائمه به ‌ویژه این امام بزرگوار به دلیل سجایای مختلف اخلاقی که به آن مزین بودند می‌تواند به‌ عنوان الگوی کامل برای همه انسان‌ها و در همه اعصار تاریخ مورد توجه قرار گیرد.

مصطفوی تصریح کرد: باید توجه داشت در پرداختن به معرفی شخصیت والای این امام از تک‌بعدی و یک‌سویه معرفی کردن ایشان پرهیز شود و این ذهنیت به وجود نیاید که امیرالمومنین علی(ع) فردی بودند که فقط در گوشه محراب به راز و نیاز با خدا می‌پرداختند و در نهایت هم با ضربه شقی‌ترین فرد روزگار شهد شهادت را نوشیدند و یا حضرت علی(ع) فردی بود که در تمام جنگ‌های آن روزگار حاضر می‌شد.

این مدرس حوزه با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) سعادت دنیا و آخرت را در کنار هم مدنظر داشتند، گفت: معرفی یک الگوی کامل زمانی با موفقیت صورت می‌گیرد که همه ابعاد شخصیتی این امام را برای جامعه به ویژه جوانان تبیین کنیم.

وی افزود: بهترین راه برای شناختن شخصیت جامع و کامل حضرت علی(ع) کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه است و باید در ایام شهادت این امام همام علاوه بر روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی برای ایشان وقتی از سوی مبلغین در جهت معرفی فرازهایی از این کتاب ارزشمند اختصاص یابد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: بهترین نوع عزاداری آن است که با شناخت کامل از شخصیت این امام باشد و در مجالس عزاداری به صورت عقلانی و به دور از هرگونه تحریف و بزرگ‌نمایی بی‌دلیل عزاداری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین