کد خبر: ۲۵۳۷۲۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

نماینده اردل و فارسان: اظهارات ظریف در مورد مذاکرات وین 6 رضایت بخش بود

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: نمایندگان اظهارات وزیر امور خارجه را در این جلسه رضایت بخش دانستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید رضا عزیزی فارسانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: وزیر امور خارجه در این جلسه توضیحاتی را درباره مذاکرات اخیر وین به نمایندگان ارایه کرد.

وی افزود: آقای ظریف بیان کرد که تیم مذاکره کننده در این مذاکرات از خط قرمزها عبور نکرده و با قدرت و صلابت اهداف را پیگیری کردند.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس اظهار داشت: آقای ظریف بیان کرد که تمدید 4 ماهه مذاکرات نشان دهنده پیشرفت خوب این مذاکرات است و در کل ما این مذاکرات را رضایت بخش می دانیم.

نمایندگان ایران و 1+5 از یازدهم تا 28 تیرماه برای رسیدن به توافق جامع هسته ای با یکدیگر مذاکره کردند که در دوازدهمین روز این مذاکرات وزیران خارجه امریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به این مذاکرات پیوستند. وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی پس از گفت و گو با ظریف وین را ترک کردند اما جان کری وزیر امور خارجه آمریکا سه روز بصورت فشرده و دو جانبه با همتای ایرانی خود مذاکره کرد.

طرفین از آنجا که به دلیل اختلاف میان طرفین بر سر ابعاد غنی سازی اورانیوم و نیز راکتور اراک نتوانستند به توافق جامع دست یابند، بر سر تمدید مذاکرات جامع و نیز گام اول توافق ژنو بحث و رایزنی کردند که سرانجام با تمدید 4 ماهه مذاکرات جامع و نیز گام اول توافق ژنو موافقت شد.

بر اساس این توافق، طرف مقابل باید دو میلیارد و 800 میلیون دلار دیگر به حساب ایران در طول دوره چهار ماهه واریز کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین