کد خبر: ۲۵۳۷۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

کاهش 6 درصدی قتل در کشور طی سه ماه گذشته

معاون مبارزه با قتل پلیس آگاهی ناجا، از کاهش شش درصدی قتل در سه ماهه نخست سال جاری(1393) در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(1392) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «هادی مصطفایی» درباره سهم استفاده از سلاح سرد در نزاع و درگیری، با تاکید براینکه تعداد قتل هایی که با سلاح سرد اتفاق افتاده، تغییری نکرده است، افزود: سهم استفاده از سلاح سرد در سه ماهه نخست سال 92 در کشور، 33 درصد بوده که این رقم در سال 93، به 35 درصد رسیده، بنابراین تعداد قتل هایی که طی سه ماهه گذشته در کشور با سلاح سرد اتفاق افتاده در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، تفاوت زیادی نداشته است.

وی درمورد سهم استفاده از سلاح سرد در قتل های سه ماهه اول سال 93 و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل نیز گفت: با وجود آنکه وقوع قتل در مجموع شش درصد کاهش دارد، اما در تعداد قتل هایی که با سلاح سرد انجام شده تغییر چندانی مشاهده نمی شود، بنابراین درصد قتل با استفاده از سلاح سرد از 33 درصد به 35 درصد رسیده است.

به گفته مصطفایی، وقوع قتل در سایر روش ها همانند استفاده از سلاح گرم در کشور، کاهش داشته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد: وقوع قتل ها در تهران بزرگ نیز طی این مدت 24 درصد کاهش داشته این درحالیست که سهم استفاده از سلاح سرد در سال 92، 53 درصد بوده که این رقم در مقایسه با سال 93، به 44 درصد رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین