کد خبر: ۲۵۳۷۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹

بان کی مون خواهان توقف درگیری‌ها در غزه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌خواهد کشتارها را متوقف کنند تا مذاکرات بین دو طرف آغاز شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در این کنفرانس مطبوعاتی توقف هرچه سریع‌تر درگیری‌ها در نوار غزه را خواستار شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، بان کی مون در نشست خبری مشترک خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بر لزوم عملی شدن راه حل تشکیل دو کشور به منظور برقراری صلح در منطقه تأکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به غیرنظامیان و مساجد در نوار غزه را محکوم کرد و از اسرائیل خواست سیاست خویشتن‌داری را در پیش بگیرد.

وی همچنین گفت: من در اینجا شاهد مدارکی بودم که ثابت می‌کند جنبش‌های فتح و جهاد اسلامی مسئول پرتاب موشک‌ها از نوار غزه هستند.

نتانیاهو نیز مدعی شد: باید جهانیان حماس را به خاطر رویدادهای اخیر در نوار غزه مسئول بدانند. وی جنبش حماس را به علت مخالفت با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه، مسئول ادامه درگیری‌ها دانست.

وی همچنین ادعا کرد که حماس از بیمارستان‌ها به عنوان پایگاه‌های موشکی استفاده می‌کند و به همین دلیل، اسرائیل مراکز درمانی را هدف حمله قرار می‌دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، این رژیم بیمارستانی برای درمان غیرنظامیان زخمی در نوار غزه ایجاد کرده اما جنبش حماس مانع از مراجعه مجروحان به این بیمارستان می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین