کد خبر: ۲۵۴۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

هشدار تابش درباره اقدام جبهه پایداری در حذف مطهری

محمدرضا تابش گفت: با رویکردی که اعضای جبهه پایداری دارند،انتخاب گزینه های خارج از کمیسیون فرهنگی به جای علی مطهری برای عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات شائبه سیاسی بودن این انتخاب را دامن می زند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یک سال هست که تندروان مجلس آرام و قرار ندارند. آنها دلواپس هستند، دلواپس حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و البته دلواپس منافع خود در اکثر این حوزه ها. این بار بهانه علی مطهری است. می خواهند او را از هیات نظارت بر مطبوعات حذف کنند تا فضای رسانه ای کشور را نیز در دست گرفته و هر ساز مخالفی را خاموش کنند.

خرداد در ادامه نوشت: آنها صراحت لهجه و مواضع مطهری را نمی پسندند؛ او که بارها با توقیف مطبوعات مخالفت کرده و بر باز بودن فضای نقد در رسانه ها تاکید دارد.البته در پس این مخالفت ها تقابل با دولت و ایجاد نا امیدی در جامعه نیز ایجاد می شود خواسته ای که به نظر می رسد جبهه پایداری برای تحقق آن عزمش را جزم کرده است. تصمیم گرفته اند که مطهری را از نظارت بر هیات های نظارت بر رسانه ها دور كنند. در یک برنامه ریزی حساب شده  به جای او حميد رسايي و محمود نبويان معرفی شده اند. هر دو این نماینده ها از کمیسیون دیگر غیر از کمیسیون فرهنگی و البته از جریان جبهه پایداری در مجلس هستند. این انتخاب اما باعث اعتراض خیلی از نماینده ها شده که دست این جریان سیاسی را در پارلمان خوانده اند. این دو نفر مشی کاملا متفاوتی با علی مطهری و با سیاست های دولت اعتدال دارند و هر دو از ليست مستقيم جبهه پايداري به مجلس آمده بودند. رئیس مجلس، جلسه رای گیری در این مورد را به دو هفته بعد، یعنی بعد از اتمام تعطیلات مردادماه مجلس موکول کرده است.

محمدرضا تابش می گوید: براساس آیین نامه ی داخلی مجلس با استناد به ماده 218 برای انتخاب ناظران کمیسیون های تخصصی و یا مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ذیربط موظف است حداقل به تعداد دو برابر مورد نیاز، نمایندگان واجد شرایط را به مجلس معرفی کند تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد مورد نیاز اقدام کند.

کمیسیون فرهنگی می توانست 3 کاندیدا را معرفی کند چرا که کلمه حداقل در بند یک ماده 218 آمده است ؛همچنین کمیسیون می توانست براساس این بند اکثریت یعنی سه یا چهار نفر را معرفی کند. اما این کار را نکرده است.

تابش درباره علت این انتخاب حداقلی به سایت خرداد می گوید: كميسيون فرهنگي در انتخاب برخي افراد ديدگاه سياسي داشته است؛ اين كميسيون مي‌توانست حداقل افراد بيشتري را به عنوان عضو ناظرمجلس در هیات نظارت بر مطبوعات و نظارت برصدا و سیما انتخاب كند.

وی ادامه داد:كميسيون مي‌توانست به اندازه دو برابر كانديدا معرفي كند و مطهري نيز بايد يكي از ناظران مجلس در عملكرد صدا و سيما و مطبوعات انتخاب مي‌شد؛البته حتما هم با توجه به سابقه فرهنگی و عملکرد و انتصاب ایشان به شهید مطهری رای می آورد اما این اتفاق نیافتاده است.

 تابش، ادامه می دهد: اعضای کمیسیون فرهنگی از عالمان دینی و روحانی هستند. افرادی که با مقوله فرهنگ و مطبوعات آشنا هستند چرا از بین خود نتوانستند کسی را برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کنند؟

تابش در پاسخ به این سوال که آیا تلاش برای حذف مطهری سیاسی کار است یا نه؟ گفت: با رویکردی که اعضای جبهه پایداری دارند،انتخاب گزینه های خارج از کمیسیون فرهنگی  به جای علی مطهری  برای عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات شائبه سیاسی بودن این انتخاب را دامن می زند. یعنی اگر انها می خواستند طبق قانون حداکثری عمل می کردند و 3 یا 4نفر را معرفی می کردند وآن در ان صورت حتما دکتر مطهری رای بالایی می آورد.

وی درتوضیح اینکه آیا انتخاب اعضای غیرآشنا به مسائل فرهنگی تبعاتی برای دولت ،مجلس و جامعه نخواهد داشت، گفت: شاید این تداعی بوجود بیاید که بعدازاین تقابل میان مجلس و دولت را بخواهند بیشتر بازتاب بدهند.

تابش گفت: درفضای جدید و روی کار آمدن دولت اعتدال، مطبوعات فضای بهتری برای فعالیت دارند.نباید افراد داخل مجلس به گونه ای عمل کنند که تنش ها را بیشتر کنند؛ باید کسانی در ارتباط با دولت باشند که سیاست های دولت را قبول داشته وهمسو با سیاست های دولت باشند؛ نباید مجلس و مطبوعات را به آوردگاه سیاسی خود تبدیل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین