کد خبر: ۲۵۴۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳

شرایط جوی کشور در عید سعید فطر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح شرایط جوی کشور در روزهای پیش از عید سعید فطر گفت: با نفوذ جریانات شمالی، برای سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار و رعد وبرق پراکنده و برای نیمه شمالی کشور کاهش دما پیش بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو باایسنا، افزود: نفوذ توده هوای خنک ازعرض‌های شمالی به سواحل دریای خزر از فردا یکشنبه تا سه شنبه موجب کاهش دما و وزش باد و مواج شدن دریای خزر خواهد شد.

به گفته وی، از روز دوشنبه تا سه شنبه هفته جاری بین 5 تا 8 درجه سلسیوس در سواحل جنوبی دریای خزر و بین 3 تا 5 درجه در سایر نقاط نیمه شمالی کشور دما کاهش خواهد یافت. همچنین دریای خزر از بعدازظهر فردا یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهارکرد: با گذر موج و همراه آن هوای نسبی خنک از سطوح میانی جو و جریانهای دریا به خشکی در سطح زمین، انتظار می رود و از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه شرق مازندران و استان گلستان گاهی با بارش باران و رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه باشد.

وی با بیان این که طی سه روز آینده دریای عمان به ویژه قسمتهای شرقی آن و خلیج فارس و دریای خزر مواج است، گفت: همچنین از اواخر وقت امروزشنبه و طی روزهای یک شنبه و دوشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب کشور باد و گرد وخاک وکاهش دید افقی رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای شنبه و یکشنبه، در جنوب استان سیستان وبلوچستان، برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، وزش باد و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه صاف و درپاره‌ای نقاط باد وگرد وخاک خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه افزایش به 29 و 41 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری و درپاره‌ای از نقاط باد و گرد وخاک و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 39 و 25 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.


شرایط جوی ویژه رؤیت هلال ماه شوال و نماز عید سعید فطر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در رابطه با شرایط جوی کشور طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه گفت: آسمان مناطق واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در روز یکشنبه نیمه ابری و آسمان سایر استانها غالباً صاف خواهد بود. همچنین در روز دوشنبه آسمان استانهای خراسان شمالی، گلستان، مازندران و جنوب سیستان و بلوچستان نیمه ابری و آسمان سایر استانها غالباً صاف پیش بینی می‌شود.

وی آسمان استان گلستان و شرق مازندران را نیمه ابری گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده در این نقاط پیش بینی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین