کد خبر: ۲۵۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

هشدار! فردا گرم ترین روز سال است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا گرمترین روز پایتخت در سال جاری خواهد بود گفت: فردا دمای تهران به 42 درجه می رسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود :بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، امشب و فردا، در جنوب استان سیستان و بلوچستان برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی، سه روز آینده دریای عمان به ویژه قسمت های شرقی آن و روز های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خلیج فاس و دریای خزر مواج است.

وظیفه اظهار داشت: همچنین اواخر وقت امروز و طی روز های یکشنبه و دوشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب کشور باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی، برای سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار و رعد و برق پراکنده و برای نیمه شمالی کشور کاهش دما پیش بینی می شود.

وی افزود: نفوذ توده هوای خنک از عرض های شمالی به سواحل دریای خزر از روز یکشنبه تا سه شنبه موجب کاهش دما و وزش باد و مواج شدن دریای خزر  می شود.

وظیفه یادآور شد:  کاهش دما از دوشنبه تا سه شنبه بین 5 تا 8 درجه سلسیوس در سواحل جنوبی دریای خزر و بین 3 تا 5 درجه برای سایر نقاط نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه مواج و متلاطم پیش بینی می شود گفت: همچنین با گذر موج و همراه آن هوای نسبی خنک از سطوح میانی جو و جریانهای دریا به خشکی در سطح زمین، انتظار می رود از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه شرق مازندران و استان گلستان گاهی با بارش باران و رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه باشد.

به گفته وی، فردا آسمان تهران صاف در پاره ای نقاط همراه با باد و گرد و خاک پیش بینی می شود. بیشینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به 42 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما با یک درجه کاهش نسبت به امروز به 29 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین