کد خبر: ۲۵۴۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۳
با محوریت تحولات غزه صورت گرفت

‌گفت‌وگوی تلفنی ظریف با وزرای خارجه ایتالیا، الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف و همچنین مقامات بین‌المللی در خصوص بحران غزه، در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب، ایتالیا و سودان لزوم تحرک بین‌المللی برای رفع محاصره از نوار غزه را مورد تاکید قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در منطقه غزه، ضرورت بازگشایی راه‌های ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه را خاطرنشان کرد و سرعت عمل در تأمین نیاز مردم غزه به دارو و تجهیزات پزشکی و مداوای مجروحان با توجه به ابعاد ناگوار حملات صهیونیست‌ها را ضروری خواند.

ظریف در این تماس‌های تلفنی اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیرمتعهد در مجامع بین‌المللی برای فشار به رژیم اشغالگر قدس جهت پایان دادن به کشتار بی‌رحمانه مردم در نوار تحت محاصره غزه را مورد تاکید قرار داد و حمایت کشورهای اسلامی از شرایط وخواسته های مردم غزه برای برقراری یک آتش بس پایدار را مهم و تعیین کننده دانست.

وزرای خارجه کشورهای الجزایر، اردن، پاکستان و مغرب نیز در این رایزنی‌های تلفنی ضمن ابراز همدردی با مردم غزه، اهمیت همکاری کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه و تأمین نیازهای ایشان در شرایط جاری را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در تماس تلفنی با فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه ایتالیا در خصوص آخرین تحولات و اوضاع در نوار غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ظریف با اشاره به ابعاد گسترده جنایات رزیم صهیونیستی در قتل عام کودکان و زنان که وجدان افکار عمومی در سراسر جهان را جریحه‌دار کرده است، بر لزوم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات بی‌امان به مردم بی‌دفاع و کمک و امدادرسانی به مردم فلسطین در غزه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت تحرک بین‌المللی بر امدادرسانی و اعزام پزشک و تجهیزات پزشکی به غزه از طریق کشورهای همسایه فلسطین برای مداوای مجروحان فلسطینی تاکید کرد و حمایت ایتالیا و اتحادیه اروپا از خواسته فلسطینیان در رفع محاصره غزه را به عنوان گامی انسانی و مبتنی بر واقعیات صحنه فلسطین برشمرد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه ایتالیا در این مکالمه تلفنی دیدگاه‌ها و اقدامات کشورش و اتحادیه اروپا در بحران جاری را شرح داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین