کد خبر: ۲۵۵۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳

ابراز تاسف دستیار ویژه رییس جمهوری از وضعیت ایزدی‌های عراق

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت ها با تاکید بر اینکه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت و ملت عراق است، گفت:با توجه به نزدیکی و پیوندهای تاریخی دولت و ملت ایران با مردم کرد در عراق سیاست ما حمایت از کردهاست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی یونسیˈامروز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تحولات اخیر عراق و اقدامات تروریستهای داعش در این کشور گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته حمایت از دولت وملت عراق است.

وی درباره حمله اخیر گروه تروریستی داعش به اقلیم کردستان عراق نیز گفت: با توجه به نزدیکی و پیوندهای تاریخی دولت و ملت ایران با مردم کرد در عراق سیاست ما حمایت از کردهاست و کردها بخشی از هویت تاریخی و تمدنی ایران را تشکیل می دهند.

دستیار ویژه رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ایران همواره با کردها در همه کشورها روابط نزدیک و ویژه ای داشته است.

یونسی گفت: کردهای ایزدی که در چند روز گذشته مورد هجوم تروریست های داعش قرار گرفته و به صورت غیر انسانی به آنها حمله شده است و شمار زیادی از آنها کشته و زخمی شده و یا از خانه هایشان آواره شده اند.

وی ضمن ابراز تاسف از فجایع روی داده نسبت به ایزدی های عراق ابراز امیدواری کرد: با وحدت و همدلی همه احزاب و نیروهای عراقی و کردها به زودی شاهد پایان فجایع و بازگشت آرامش به عراق باشیم.

دستیار ویژه رییس جمهوری خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر محموله های امدادی و کمکی برای آورگان عراقی در اقلیم کردستان ارسال شده و امیدواریم این کمکها استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: ملت عراق با وجود تنوع قومی ،مذهبی و دینی ،شیعه و سنی و کرد و عرب همواره در کنارهم زندگی مسالمت آمیز داشته اند و سیاست دولت بعثی صدام ایجاد تفرقه بین اقوام ومذاهب عراقی بوده است.

یونسی ادامه داد: چیزی که وحدت ملی عراق را تهدید می کرده بروز تعصبات کور مذهبی و قومی بوده است که به منزله سم مهلک برای وحدت ملی همه کشورهاست و مردم عراق همواره از بروز این درگیری ها و تعصبات واهمه داشته اند.

دستیار ویژه رییس جمهوری درامور اقوام و اقلیت ها خاطرنشان کرد:این نوع درگیری ها ریشه در سوء مدیریت اشغالگران آمریکایی دارد که زمینه ساز بروز این تعصبات بوده اند و اکنون مردم عراق قربانی این تعصبات کور شده اند .

وی در پایان تصریح کرد: همه مردم عراق باید برای از بین بردن این تعصبات تلاش کرده و متحد شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین