کد خبر: ۲۵۵۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸

صدیقی: تفکیک جنسیتی شهرداری مهمتر از احداث تونل نیایش و بوستان ولایت است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های خود تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران را عملی مهم‌تر از احداث تونل نیایش و بوستان ولایت عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در حال حاضر یک سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، گفت: این یک سال به معنای یک چهارم از یک دوره ریاست جمهوری است و مقام معظم رهبری سفارشاتی اکیداً به این دولت فرمودند. وعده‌هایی که دولت در دوران انتخابات به مردم داده است هنوز محقق نشده و ما چشم به راه برآورده شدن این وعده ها هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دارویی برای تأمین رفاه مردم و پیشگیری و مقاوم سازی در برابر بحران‌های اقتصادی دنیا است تصریح کرد: کشورهای دیگر نیز به فکر انجام این اقتصاد مقاومتی افتاده‌اند اما چه زمان قرار است این موضوع محقق شود. تا کی وعده داده می‌شود اما ما نمی‌بینیم که مردم در عمل در ارزانی به سر می برند و وضع اقتصادی بازار بهتر شده و من فکر می‌کنم که دارد دیر می شود. توقع ما از دولت این است که به داد مردم برسند و برای آینده کشور اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: باید از این بروکراسی و جلسات به جریان عمل و تجربه بپردازند و از ظرفیت عظیم تحصیل‌کردگان با استعداد استفاده کنند؛ چرا که اگر دولت از جریانات حزبی بیرون بیاید می تواند از نخبگان و کارشناسان زیادی که به کشور و شهدا تعهد دارند استفاده کند.

صدیقی همچنین با اشاره به وضعیت فرهنگی و مسئله حجاب، عفاف و تکریم زنان کشور اظهار کرد: یکی از قدم‌های برجسته ای که شهردار تهران در این ایام انجام داد و مورد هجمه خارجی ها قرار گرفت و بعضی ها متأسفانه در داخل کشور نیز نپسندیدند را مهمتر از تونل نیایش و بوستان ولایت تلقی می‌کنم.

وی افزود: بیست و چند سال از انقلاب اسلامی سپری شده است و قبل از این اقدام شهردار محترم تهران در دانشگاه علامه طباطبائی نیز این اتفاق افتاد و رئیس دانشگاه متدین، مومن و آشنا به حوزه و دانشگاه این کار را کرد که متأسفانه در جریان جابجایی های دولت اولین کسی را که برداشتند رئیس دانشگاه علامه بود.

خطیب نماز جمعه تهران تفکیک جنسیتی را یکی از مسائل اساسی دانست و گفت: ما در مسئله کار و الگوی مصرف و مدیریت جهادی نیاز به فرهنگ داریم که دولت باید در این راستا سیاست گذاری، هدایت و پاسداری کند چرا که اینها ارزش‌های شهدا هستند.

وی همچنین در خطبه های نماز جمعه به سالروز شهادت حمزه سید الشهدا، وفات امام‌زاده عبدالعظیم حسنی و همچنین سالروز شهادت شهید بابایی و شهید صارمی، خبرنگار ایران در افغانستان اشاره کرد و گفت: خداوند چیزی را بهتر از تقوا در شریعت مقرر نکرده و تقوا انسان را پرشاخه و برگ و با نشاط می‌سازد پس تقوای الهی را رعایت کنید.

صدیقی در ادامه به مسئله غزه اشاره کرد و آن را مهمترین مسئله امروز جهان اسلام دانست و افزود: همانطور که رهبر فرزانه ما نیز در خطبه روز عید فطر و همچنین در سخنرانی مستند و محکم خود در جمع مسئولین نظام فرمودند این موضوع مهمترین مسئله است و ما شاهد زشتی‌های نفرت آور رژیم صهیونیستی هستیم که تاریخ بشر را سیاه می‌کند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: این گرگ خون‌آشام پلیدِ خبیث نا مشروع یعنی صهیونیست‌های غاصب، این افراد که کشوری را از مسلمانان جعلی غصب کردند و به صاحبان اصلی این سرزمین هرچندوقت یکبار دندانهای تیز خود را نشان می دهند و مرتکب جنایات جنگی و ضد بشری می شوند اینبار نیز پرونده ننگینی برای خود اضافه کردند و در این مدت حدود یک ماه 2000 قتل عام انجام دادند که تعداد کثیری از آنها کودکان، زنان، پیرمردان و بیماران بودند که جنایتی فجیع تر از این در تاریخ بشر وجود ندارد.

صدیقی با بیان اینکه با دیدن صحنه های غزه گویا صحنه های عاشورا تکرار می‌شود، افزود: گویا این افراد کودک‌کشی را از حرمله‌ها به ارث برده اند و علیه یک جمعیت صاحب حق بدون هیچ توجیه عاطفی ، انسانی ، منطقی، قانونی و بین‌المللی فقط خوی درندگی خود را نشان می دهند. آنها تشنه خون هستند و با هر فرصتی علیه مظلومان یورش برده و دست خود را به خون کودکان و زنان آغشته می‌کنند.

وی یادآورشد : عجیب‌تر از همه این‌ها تماشای نهادهای رسمی بین‌المللی است که به ظاهر برای دفاع از مظلوم و جلوگیری از ظلم تأسیس شده‌اند اما همین سازمان ملل مکرر بی آبرویی، بی خاصیتی و خنثی بودنش در تاریخ ثبت شده و در حال حاضر نیز شرم آور ترین برخورد آنها در این مواجهه ظالم با مظلوم است که با سکوت خود از صهیونیست ها حمایت می کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه بیان کرد: عجیب‌تر از همه آنها رسوایی است که بان‌کی مون به عمل آورد که بازگو کردن آن نیز شرم آور است و جرأت می خواهد که کسی بگوید رئیس سازمان ملل در اوج خون آشامی و ددمنشی جنایات جنگی صهیونیست، جنازه های 500 کودک فلسطینی و حمله به بیمارستان ها و مدارس را نبیند و با کمال بی‌شرمی بگوید حماس باید نظامی اسرائیلی را همین امروز آزاد کند. ای نفرین بر شما و رویتان سیاه باد که برای بشریت ننگ و خجالت به بار آوردید.

صدیقی همچنین با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: در کنار همه سیاهی‌ها ، پلیدی‌ها و بی‌رحمی ها چهره بزک کرده آمریکا را می‌بینیم که بعضی ها فکر می کردند دلشان به حال کسی می سوزد و اهل منطق هستند اما خداوند بار دیگر پرده‌ها را کنار زد و آمریکا نیز با حمایت تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی خود از این جنایتکار چیزی برای آنها کم نگذاشت و جا دارد با تمام وجود بگوییم مرگ بر آمریکا.

وی ادامه داد: در کنار سکوت جوامع بین المللی ، سکوت کشورهای منطقه و عربی را می‌بینیم که نه تنها از این مظلومیت دفاع نکردند بلکه خبرگزاری‌هایشان حماس را محکوم می کنند. اینها نه حمیت و غیرت عربی دارند و نه اسلامیت از خود نشان می‌دهند و حتی نمی توان آنها را انسان نامید چراکه آبروی خود را برده و مثل همیشه خود را رسوا و سرافکنده تاریخ کردند و نفت خود در اختیار ظالمین قرار داده‌اند که الحق و الانصاف که آنها در این امتحان مردود و منفور شدند.

به گزارش ایسنا، صدیقی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت : از طرف دیگر مردم قهرمان غزه بودند که با تمام شرایط چه حماسه،‌ چه استقامت و چه غیرت مثال زدنی از خود نشان داده و به همه آزادگان عالم روحیه دادند و اعجاز مقاومت را ثابت کردند. ما همه آنها را می ستاییم و درودی همه جانبه به‌آنها می فرستیم.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد:ملت ولایی و با عاطفه ایران نیز در روز قدس حمایت همه جانبه خود را از مردم غزه نشان دادند حتی آنان که روزی شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند امروز مجبور شدند بگویند هم غزه،هم لبنان جانم فدای اسلام و با حضور میلیونی مردم از گذشته منفعل خود پشیمان شدند و مجبور شدند آن جریان را محکوم کنند.

وی همچین با اشاره به سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه بیان کرد: این جنگ علیه شاخ تیز آمریکا و دندان خونین مظلوم‌خوار آن یعنی اسرائیل بود که برای اولین بار توسط حزب الله لبنان و رهبر قهرمان و ابرمرد تاریخ معاصر عرب سید حسن نصر الله انجام شد که با مقاومت متوکلانه خود درسی در تاریخ به جنایتکاران دادند و عجز آمریکا را نشان دادند و افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را باطل کردند و این جرأت و شهامت را به مردم دیگر همچون مردم غزه یاد دادند. بنابراین نام مبارک سیدحسن نصرالله و نام حزب الله از مرغوبترین، شیرین‌ترین و پرجاذبه ترین نام ها در تاریخ بشریت است.

صدیقی با بیان اینکه همه آزادگان بشر حزب‌الله را در قلب خود دارند، تصریح کرد: محبوبترین چهره در کشورهای اسلامی همین چهره عزیز مجاهد، اسلام مدار و ولایت مدار است که ما این روز را نیز گرامی داشته و برای پیروزی همیشگی این گروه مومن مدافع حقوق بشریت دعا می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به مسئله عراق اشاره کرد و افزود: ما انتظار داریم در این موقعیت حساس منطقه ای اتحاد میان مسلمانان عراق زیر پرچم مرجعیت ایجاد شده و بتوانند نخست وزیر خود را هر چه سریعتر معین کرده و کارهای خود را سامان بدهند.

وی در ادامه گفت: لازم است از سربازان گمنام خود در وزارت اطلاعات تشکر کنیم که پیروزی جدیدی را آفریدند و شبکه‌های ماهواره‌ای را که مستقیماً با مرکز انگلیس و آمریکا ارتباط داشتند و نظیر گروه‌های تکفیری بودند را منهدم کردند.

صدیقی یادآور شد: این گروه‌ها بنای فتنه‌گری و ایجاد اختلاف داشتند و گروههای مسلمان را دعوت به برائت می کردند و برنامه این گروه ها ارائه عزاداری های خشن با صورت های خاصی بود که در این چند سال نمونه هایی از پرخاشگری‌ها و ناهنجاری ها در بعضی از شهرها می دیدیم که امروز کشف این جریان ملت ما،‌ عزاداران و مداحان را خوشحال کرد.

امام جمعه موقت تهران به فعالیت این جریان ها در اصفهان، تهران،‌ خراسان رضوی و قم اشاره کرد و افزود: آنها مجهز به تجهیزات بسیار مدرن و به روزی بودند و بدون هیچ بروز خارجی در زیرزمین ها از این دستگاه‌ها استفاده می کردند و مستقیماً با انگلیس و آمریکا و بعضی کشورهای مرتجع منطقه در ارتباط و انهدام این جریان ها جزء شگفتی‌ها و عجایب است و ان‌شاء الله مردم ایران این جریانات را بیش از سابق بشناسند و بر بصیرتشان افزوده شود.

به گزارش ایسنا، صدیقی در خطبه های عبادی این هفته نماز جمعه تهران نیز ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: نگذارید زبانتان از مسیر تقوای الهی بیرون برود، حرف خداپسندانه بزنید چرا که خداوند وعده داده زندگی این افراد را اصلاح و قلب آنها را آرام می کند.

وی همچنین با بیان اینکه بسم الله الرحمن الرحیم کلید آغاز کتاب الله و کلید فتح سوره مبارکه فاتحه الکتاب است توضیحاتی در خصوص برکات این عبارت ارائه کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: بسم الله الرحمن الرحیم نوزده حرف دارد و مرکب از پنج کلمه است که از حروف نورانیه قرآن کریم هستند.

صدیقی در ادامه اظهار کرد: کسانی که در راه خدا انفاق می کنند این انفاق مثل دانه ای است که از این دانه هفت خوشه می روید که در هر خوشه نیز صددانه نیز وجود دارد بنابراین برکت این انفاق 700 برابر است و چنین حاصلی برای انفاق کردن ذکر شده است.

وی افزود: بسم الله الرحمن الرحیم باید قلبی باشد و اگر کسی در نماز حضور قلبی داشته باشد اثرات آن را خواهد دید. خداوند نیز تدوین کتاب خود را با این عبارت آغاز کرده و همه موجودات اسماء الهی هستند.

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه تهران در پایان بیان کرد: خداوند می فرمایند که کار بنده را بی نتیجه نمی گذارم و فرموده از من یاد کنید تا یادتان کنم و وای به حال کسی که خدا از او یاد نکند. کسی که دائم الذکر است دائم الصلات نیز هست. مجدداً‌ همگی را به تقوای الهی توصیه می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین