کد خبر: ۲۵۶۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
استاد فلسفه دانشگاه اصفهان:

عقلای مجلس تندروهای مجلس بگیرند/ از عجایب روزگار این است که پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی موجب استیضاح وزیر می‌شود

جدال مجلس و وزارت علوم هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است. مجلس هم چنان بر استیضاح اصرار می‌کند و چاره‌جویی‌ها نیز میسر واقع نشده است. اخراج دانشجویان ستاره‌دار و تغییر انتصاب‌ها حرف اول و آخر نمایندگان مجلس است. نمایندگان حالا یک ماه به وزیر علوم فرصت دادند تا نگرانی‌های آنان را رفع کنند. نگرانی‌هایی که برخی از منتقدان آن را ناشی از درگیری‌های حزبی و جناحی می‌دانند و بر مبنای حقوقی آن شک دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: طرح استیضاح وزیر علوم در حالی توسط عده‌ای نمایندگان یک جناح خاص در مجلس پیگیری می‌شود که بسیاری از اساتید دانشگاه آن را حاشیه‌سازی برای دولت می‌دانند.

محمد جواد صافیان، استاد فلسفه دانشگاه اصفهان از جمله مخالفان استیضاح است. این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با «آفتاب» درباره سیاسی‌کاری‌های مجلس علیه دولت گفت: «استیضاح حق مجلس است. کسی هم منکر این حق نبوده و نیست. مسئله اصلی این است که مجلس نباید استیضاح را دست‌آویز بی‌عدالتی قرار دهد. بی‌عدالتی که قطعاً در آینده تاثیرگذار خواهد بود.»

 این استاد دانشگاه به نقش مجلس در پیگیری اینگونه مسائل اشاره کرد و گفت: «از عجایب روزگار ما این است که مجلس به‌جای مواخذه افرادی که بورسیه گرفته‌اند، به پیگیران این مسئله اعتراض کرده‌اند.»

محمد جواد صافیان به قانون‌گریزی دولت قبلی اشاره کرده و افزود: «در دولت قبلی بسیاری از قوانین زیرپا گذاشته می‌شد و بسیاری از امور روند نادرستی گرفت. اعطای بورسیه‌های غیرقانونی نمونه وضعیت نا به سامان دولت قبلی است. در سه سال اخیر شاهد افزایش بورسیه‌های علمی بودیم افزایشی که به دور از شایسته‌سالاری انجام می‌گرفت و حق بسیاری نخبگان علمی را تضیع کرد.  دراین میان مجلس در بسیاری از امور ساکت بود و حرفی نمی‌زد. حالا که دولتی با شعار قانونمندی به عرصه گام نهاده است، هر روز با سنگ‌اندازی و کارشکنی مواجهه می‌شود.»

 صافیان افزود: «عقلای مجلس باید با تندروی‌ها مبارزه کنند. تندروی‌ها و در نظر گرفتن منافع حزبی و گروهی هرگز برای جامعه علمی کشور مفید نبوده و نیست.»

صافیان ادامه این  حشیه‌سازی‌ها را به ضرر افکار عمومی دانسته و گفت: «افکار عمومی انتظار دارد که مجلس به دور زدن قوانین و کنترل ورزاتخانه‌ها بپردازد اما اگر مجلس به دنبال تقویت منافع جناحی و گروهی خود باشد، قطعا اعتبار خود را از دست می‌دهد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین